Παρακαλώ χρησιμοποιήστε αυτό το αναγνωριστικό για να παραπέμψετε ή να δημιουργήσετε σύνδεσμο προς αυτό το τεκμήριο: https://digitalrepository.ekdd.gr/jspui/handle/123456789/1037
Πλήρης εγγραφή μεταδεδομένων
Πεδίο DCΤιμήΓλώσσα
dc.rights.licenseΑναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή (CC BY-NC-SA)el
dc.contributor.advisorΕΚΔΔΑel
dc.contributor.authorΚουσίνα, Ελισάβετ-
dc.contributor.authorΦιλοσίδου, Αθηνά-
dc.contributor.authorΧατζηπασχάλη, Ασπασία-
dc.contributor.authorΜητσιόπουλος, Χρήστος-
dc.contributor.authorΒλαβιανός, Λουκάς-
dc.contributor.authorΜαυρογένης, Παναγιώτης-
dc.contributor.authorΜωραΐτη, Θεοδώρα-
dc.contributor.editorΒουλτσίδης, Παντελής-
dc.creatorΕΚΔΔΑ.ΙΝΕΠel
dc.date.accessioned2025-01-16T11:45:14Z-
dc.date.available2025-01-16T11:45:14Z-
dc.date.issued2025-01-
dc.identifier.urihttps://digitalrepository.ekdd.gr/el
dc.identifier.urihttps://digitalrepository.ekdd.gr/jspui/handle/123456789/1037-
dc.descriptionΗ συγκεκριμένη διδακτική ενότητα εστιάζει στην: ⮚ Ανάδειξη της σπουδαιότητας του προγραμματισμού του κυβερνητικού έργου ⮚ Περιγραφή του θεσμικού πλαισίου που διέπει τον προγραμματισμό του κυβερνητικού έργου στην Ελλάδα ⮚ Αποσαφήνιση του ρόλου και των αρμοδιοτήτων των βασικών δρώντων και ⮚ Εξοικείωση με τα πρότυπα προγραμματισμού του κυβερνητικού έργου (ΕΣΔ & ΕΣΚυΠ: Σκοπός, περιεχόμενο, διαφάνεια και λογοδοσία)el
dc.description.abstractΜε τη θέσπιση του Ν. 4622/2019 για το Επιτελικό Κράτος, επιχειρείται μια σημαντική τομή στη λειτουργία του ελληνικού κράτους, καθώς όχι μόνο κωδικοποιείται σε ένα ενιαίο νομοθέτημα το σύνολο των διατάξεων που διέπουν την οργάνωση, την λειτουργία και την διαφάνεια της Κυβέρνησης, των κυβερνητικών οργάνων και της κεντρικής δημόσιας διοίκησης, αλλά και επέρχεται μια σειρά από θεσμικές τομές που αποσκοπούν στο να δημιουργήσουν τις αναγκαίες συνθήκες για την αποτελεσματική λειτουργία του κρατικού μηχανισμού, ανεξαρτήτως πολιτικών εναλλαγών, στη βάση των καλύτερων διεθνών πρακτικών. Με τον τρόπο αυτόν, συγκροτείται για πρώτη φορά στην Ελλάδα ένα σύγχρονο εγχειρίδιο διακυβέρνησης που στηρίζεται στην διάκριση των οργάνων του κράτους και στην τυποποίηση των διαδικασιών του δημοσίου (Αιτιολογική Έκθεση Ν. 4622/2019), καθώς περιλαμβάνει συγκεκριμένες διαδικασίες ως προς την νομοπαρασκευή σχεδίων νόμων και κανονιστικών πράξεων, με τις οποίες ο Ν. 4622/2019 εφοδιάζει την εκτελεστική λειτουργία (Γεραπετρίτης, 2020). Ο Ν. 4622/2019 στοχεύει, δηλαδή, στο να επιφέρει μια θεμελιώδη αλλαγή παραδείγματος τόσο ως προς τον προγραμματισμό του κυβερνητικού έργου, όσο και ως προς τη νομοπαρασκευαστική διαδικασία, καθώς δεν περιορίζεται στη θέσπιση ουσιαστικών κανόνων, αλλά δίνει έμφαση ιδίως στις αναγκαίες διαδικασίες για την εξασφάλιση της τήρησής τους. Σύμφωνα με τη νομοθετική σύλληψη, σε ό,τι αφορά τον κυβερνητικό προγραμματισμό, οι νομοθετικές πρωτοβουλίες δεν αναπτύσσονται στο κενό, ούτε αποτελούν πρόσκαιρες, ή, μεμονωμένες επιλογές μελών της Κυβέρνησης υπό την πίεση των αναγκών της καθημερινότητας, αλλά σχεδιάζονται και ιεραρχούνται σε ετήσια βάση (Γεραπετρίτης, 2020). Στο πλαίσιο αυτό, ενισχύεται ο κομβικός ρόλος του Υπουργικού Συμβουλίου, το οποίο από όργανο νομιμοποίησης προειλημμένων αποφάσεων αποκαθίσταται ως καίριο forum παραγωγής πολιτικής με συλλογικές διαδικασίες, με οργανόγραμμα και με πρόγραμμα, το οποίο λειτουργεί στο πλαίσιο της κυβέρνησης (Δραμαλιώτη, 2021), ενώ ο εφαρμοστικός βραχίονας του κυβερνητικού έργου, ήτοι η Δημόσια Διοίκηση, οριοθετείται για πρώτη φορά με αναλυτικό και σαφή τρόπο τόσο σε επίπεδο δομών, όσο και σε επίπεδο αποστολής και γενικών αρχών λειτουργίας (Αιτιολογική Έκθεση Ν. 4622/2019). Συνοπτικά, η κυρίαρχη λογική του νόμου για το Επιτελικό Κράτος είναι η θέσπιση ενός ορθολογικού συστήματος προγραμματισμού, συντονισμού και παρακολούθησης του κυβερνητικού έργου, στο οποίο συμμετέχουν τα διάφορα επίπεδα κυβερνητικής και διοικητικής ιεραρχίας. Η καρδιά του νέου συστήματος είναι η Προεδρία της Κυβέρνησης (ΠτΚ), με κύρια ευθύνη τον συντονισμό του κυβερνητικού έργου, την υποστήριξη της λειτουργίας του Υπουργικού Συμβουλίου και τη διασφάλιση της καλής νομοθέτησης (Χριστοφιλοπούλου, 2021).el
dc.description.tableofcontents1 Προγραμματισμός του κυβερνητικού έργου 11 1.1 Εισαγωγή 12 1.2 Οι βασικοί δρώντες του κυβερνητικού προγραμματισμού 13 1.3 Η διαδικασία του προγραμματισμού του κυβερνητικού έργου 14 Βιβλιογραφικές αναφορές 1ης θεματικής ενότητας 17 2 Από τον Στρατηγικό Προγραμματισμό στον Επιχειρησιακό Σχεδιασμό: Τα Ετήσια Σχέδια Δράσης των Υπουργείων 18 2.1 Εισαγωγή 19 2.2 Διαδικασία Κατάρτισης Ετήσιων Σχεδίων Δράσης 19 2.3 Περιεχόμενο Ετήσιων Σχεδίων Δράσης 23 2.4 Οριζόντιοι Στόχοι - Εθνικές Στρατηγικές - Εθνικά Σχέδια Δράσης 30 2.5 Ρυθμιστικός Προγραμματισμός 31 3 Παρακολούθηση, Αξιολόγηση και Αναθεώρηση των Ετήσιων Σχεδίων Δράσης 32 3.1 Εισαγωγή 33 3.2 Μηνιαίες συναντήσεις ΜΑΖΙ 35 3.3 Παρακολούθηση - Μηνιαίος Απολογισμός της υλοποίησης των Ετήσιων Σχεδίων Δράσης………………. 36 3.3.1 Υλικό τεκμηρίωσης 37 3.4 Αξιολόγηση της υλοποίησης των Ετήσιων Σχεδίων Δράσης 38 3.5 Ολοκληρωμένο Πληροφοριακό Σύστημα ΜΑΖΙ ΙΙ 39 3.5.1 Εισαγωγή 39 3.5.2 Υπηρεσίες του ΟΠΣ ΜΑΖΙ ΙΙ 40 3.5.3 Πίνακας ελέγχου επιχειρηματικής ευφυΐας (BI Dashboard) ΟΠΣ ΜΑΖΙ ΙΙ 48 3.6 Αναθεώρηση των Ετήσιων Σχεδίων Δράσης 51 3.6.1 Εισαγωγή 51 3.6.2 Διαδικασία 51 3.6.3 Περιεχόμενο 52 3.7 Ετήσια Σχέδια Δράσης - Στοχοθεσία και Σύστημα Απόδοσης Ανταμοιβής 55 Βιβλιογραφικές αναφορές 3ης θεματικής ενότητας 57 4 ΕΣΚυΠ: Σχεδιασμός και Παρακολούθηση 59 4.1 Εισαγωγή 60 4.2 Περιεχόμενο, Κατάρτιση και Παρακολούθηση του ΕΣΚυΠ 60 4.3 ΕΣΚυΠ και Καλή Νομοθέτηση 64 Βιβλιογραφικές αναφορές 4ης θεματικής ενότητας 65 5 Πρωτογενής νομοθεσία και παρακολούθηση έκδοσης των πράξεων δευτερογενούς νομοθεσίας 66 5.1 Εισαγωγή 67 5.2 Πρωτογενής Νομοθεσία 67 5.2.1 Παρουσίαση της παρακολούθησης του νομοθετικού κύκλου από τη Γ.Γ.Σ. 67 5.2.2 Η έννοια της ρυθμιστικής διακυβέρνησης και του ρυθμιστικού προγραμματισμού……… …………………………………………………………………………………………………………………………………..72 5.3 Παρακολούθηση έκδοσης των πράξεων δευτερογενούς νομοθεσίας 72 6 Παραβάσεις 76 6.1 Εισαγωγή 77 6.2 Διαδικασία επί παραβάσει 78 6.3 Παρακολούθηση παραβάσεων δικαίου της ΕΕ από την ΓΓΣ 81 6.4 Σύνταξη Μηνιαίας Αναφοράς Παρακολούθησης παραβάσεων δικαίου της ΕΕ από την ΓΓΣ………. 82 Βιβλιογραφικές αναφορές 6ης θεματικής ενότητας 82 7 Εισαγωγή στην αξιοποίηση των έργων Τεχνικής Βοήθειας 84 7.1 Εισαγωγή 85 7.2 Το χρηματοδοτικό εργαλείο Technical Support Instrument (TSI) της DG Reform 85 7.2.1 Σκοπός & Πόροι 85 7.2.2 Σύνδεση με Μεταρρυθμίσεις 86 7.2.3 Αποτελέσματα 86 7.3 Ετήσιος Κύκλος: Σύντομη περιγραφή 87 Βιβλιογραφικές αναφορές 7ης θεματικής ενότητας 89 8 Τεχνική Βοήθεια: Ένταξη και Παρακολούθηση 90 8.1 Τεχνική Βοήθεια: Ένταξη και Παρακολούθηση 91 8.2 Εμβληματικά έργα - Flagships 92 8.3 Διακρατικά αιτήματα 93 8.4 Διαδικασία υλοποίησης & παρακολούθησης έργων τεχνικής βοήθειας 94 Βιβλιογραφικές αναφορές 8ης θεματικής ενότητας 95 9 Εθνικό Σχέδιο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας 96 9.1 Εισαγωγή 97 9.2 Ο ρόλος της Γενικής Γραμματείας Συντονισμού στην παρακολούθηση του Εθνικού Σχεδίου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας 98 9.3 Σύνδεση μέτρων/οροσήμων του ΕΣΑΑ με το Ευρωπαϊκό Εξάμηνο 102 Βιβλιογραφικές αναφορές 9ης θεματικής ενότητας 104 10 Ευρωπαϊκό Εξάμηνο - Μεσοπρόθεσμο δημοσιονομικό -διαρθρωτικό Σχέδιο 105 10.1 Εισαγωγή - Η οικονομική διακυβέρνηση στην ΕΕ 106 10.2 Το Ευρωπαϊκό Εξάμηνο 106 10.3 Το αναθεωρημένο πλαίσιο οικονομικής διακυβέρνησης της ΕΕ 111 10.4 Τα Μεσοπρόθεσμα Δημοσιονομικά Διαρθρωτικά Σχέδια (ΜΔΣ) 112 10.5 Ο ρόλος της Γενικής Γραμματείας Συντονισμού στην κατάρτιση του Μεσοπρόθεσμου Δημοσιονομικού Διαρθρωτικού Σχεδίου (ΜΔΣ) 114 10.6 Ετήσια παρακολούθηση του Μεσοπρόθεσμου Δημοσιονομικού Διαρθρωτικού Σχεδίου (ΜΔΣ)……… 118 10.7 Διαδικασία ενημέρωσης του πληροφοριακού συστήματος CeSaR 122 Βιβλιογραφικές αναφορές 10ης θεματικής ενότητας 125 11 Στόχοι Βιώσιμης Ανάπτυξης 127 11.1 Εισαγωγή 128 11.2 Οι Εθελοντικές Εκθέσεις Αξιολόγησης - Voluntary National Review (VNR) της Ελλάδας………………. 130 11.3 Διαδικασία Κατάρτισης της Έκθεσης 134 11.4 Οι ΣΒΑ στον κύκλο πολιτικής 136 11.4.1 Οι ΣΒΑ στο Μεσοπρόθεσμο Δημοσιονομικό Διαρθρωτικό Σχέδιο (ΜΔΣ) 136 11.4.2 Οι ΣΒΑ στη νομοθετική διαδικασία 138 11.4.3 Οι ΣΒΑ στα Ετήσια Σχέδια Δράσης 139 Βιβλιογραφικές αναφορές 11ης θεματικής ενότητας 140el
dc.format.extent141el
dc.language.isogrel
dc.publisherΕΚΔΔΑel
dc.subjectΔημόσια διοίκηση και διακυβέρνησηel
dc.subject.otherΑνάπτυξη του ανθρώπινου κεφαλαίουel
dc.subject.otherΔημόσια διοίκησηel
dc.titleΕπιμόρφωση των στελεχών των υπηρεσιών Συντονισμού στα ετήσια σχέδια δράσης και στις τομεακές και οριζόντιες δράσεις της Γενικής Γραμματείας Συντονισμούel
dc.typeLearning Objectel
dc.rights.holderΕΚΔΔΑel
dc.subject.keywordsΠρογραμματισμός κυβερνητικού έργουel
dc.subject.keywordsΔημόσιες πολιτικέςel
dc.subject.keywordsΕπιτελικό κράτοςel
dc.subject.lifeventΔικαιοσύνη, Πολιτεία και Δημόσια Διοίκησηel
dc.contributor.reviewerΚαρατζά, Ευαγγελία-
Εμφανίζεται στις συλλογές:Εκπαιδευτικό Υλικό

Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο:
Αρχείο Περιγραφή ΜέγεθοςΜορφότυπος 
ΕΓΧΕΙΡΙΔΙΟ ΓΓΣ_final_ek1.pdf5.67 MBAdobe PDFΔείτε/ Ανοίξτε


Όλα τα τεκμήρια του δικτυακού τόπου προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα