Παρακαλώ χρησιμοποιήστε αυτό το αναγνωριστικό για να παραπέμψετε ή να δημιουργήσετε σύνδεσμο προς αυτό το τεκμήριο: https://digitalrepository.ekdd.gr/jspui/handle/123456789/1078
Πλήρης εγγραφή μεταδεδομένων
Πεδίο DCΤιμήΓλώσσα
dc.rights.licenseΑναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή (CC BY-NC-SA)el
dc.contributor.advisorΕΚΔΔΑel
dc.contributor.authorΜαυροπούλου, Μαρία-
dc.contributor.authorΧρήστου, Αντώνιος-
dc.contributor.authorΜαρίνος, Ανδρέας-
dc.contributor.editorΚουμπαρούλη, Αντωνία-
dc.creatorΕΚΔΔΑ.ΙΝΕΠel
dc.date.accessioned2025-09-03T07:34:30Z-
dc.date.available2025-09-03T07:34:30Z-
dc.date.issued2025-08-
dc.identifier.urihttps://digitalrepository.ekdd.gr/el
dc.identifier.urihttps://digitalrepository.ekdd.gr/jspui/handle/123456789/1078-
dc.descriptionΣκοπός της ενότητας είναι να παρουσιαστεί συνοπτικά ο Νόμος 4940/2022, να επισημανθούν οι κεντρικοί άξονες τους οποίους εισάγει, να γίνει μια πιο διεξοδική ανάλυση του Ενιαίου Πλαισίου Δεξιοτήτων με εμβάθυνση σε κάθε δεξιότητα και συνδέσεων με τη στάση και τη συμπεριφορά των υπαλλήλων, να προσδιοριστούν τα στοιχεί που είναι σημαντικά για τη διαδικασία αξιολόγησης και να περιγραφεί το χρονοδιάγραμμα υλοποίησης της αξιολόγησης.el
dc.description.abstractΟ Ν. 4940/2022 επιχειρεί να κάνει μια μετάβαση από ένα παραδοσιακό σύστημα αξιολόγησης που βασίζεται στην απόδοση προς ένα σύγχρονο μοντέλο που θέτει ως κέντρο τον άνθρωπο. Αυτή η ανθρωποκεντρική πρόθεση σηματοδοτεί μια ριζική μεταβολή στην κουλτούρα της Δημόσιας Διοίκησης: έχει διαρκή αναπτυξιακή πρόθεση, μετακυλίει το ρόλο του/της Προϊσταμένου/ης από κριτή σε πάροχο συμβουλευτικής καθοδήγησης, με ενδιαφέρον για την ενδυνάμωση των υφισταμένων του, και αναδιαμορφώνει τη συνήθη πρακτική των υπαλλήλων από παθητικούς δέκτες και εκτελεστές εντολών σε ενεργητικά στελέχη της λειτουργίας των δημοσίων Οργανισμών, υπεύθυνα για τις επιλογές τους, με διάθεση προσωπικής και επαγγελματικής ανάπτυξης και δυνατότητα αυτοαξιολόγησης. Οι κεντρικοί άξονες του μοντέλου, το οποίο εισάγει ο Ν. 4940/202 είναι: • Ολιστική προσέγγιση: Η αξιολόγηση εστιάζει στην πολύπλευρη ανθρώπινη διάσταση και υπερβαίνει μια απλή καταμέτρηση της απόδοσης στα καθήκοντα που ανατίθενται από τη θέση εργασίας, ενώ συγχρόνως αναγνωρίζονται και συνδυάζονται σχετικά οι ανάγκες των Υπηρεσιών. • Στόχοι και αλλαγή: Η αποτελεσματικότητα της δημόσιας διοίκησης ενισχύεται από την επίτευξη σαφών στόχων, και η ανάπτυξη των προσωπικών αλλά και των ομαδικών ικανοτήτων θεωρείται καθοριστική για την επιτυχία των οργανωσιακών αλλαγών και την οικοδόμηση μιας νέας κουλτούρας ανάπτυξης, μέσα από ένα κλίμα μάθησης, επικοινωνίας και ανταλλαγής γνώσεων, που ενισχύει την επαγγελματική και προσωπική ανάπτυξη. • Συμμετοχή, καινοτομίες και κίνητρα: Το ανθρώπινο δυναμικό συμμετέχει ενεργά στη διαδικασία ανάπτυξης, κάτι που αφενός ενισχύει την αίσθηση του ανήκειν και αφετέρου ενδυναμώνει τον επαγγελματισμό των υπαλλήλων. Επίσης, εισάγονται καινοτομίες με το θεσμό του Συμβούλου Ανάπτυξης Ανθρώπινου Δυναμικού, την καθιέρωση του σφυγμού της ομάδας και τη δημιουργία Επιτροπής Εποπτείας Αξιολόγησης, οι οποίες ενισχύουν τη διαφάνεια και την αποτελεσματικότητα της διαδικασίας. Τέλος, προωθείται ένα σύστημα κινήτρων και αμοιβών για την επαγγελματική ανάπτυξη και την καινοτομία, όπως επίσης και μέθοδος αυτοαξιολόγησης των παρεχομένων υπηρεσιών του δημόσιου τομέα.el
dc.description.tableofcontentsΚΕΦΑΛΑΙΟ 1 6 1.1 Ενιαίο Πλαίσιο Δεξιοτήτων του Ν. 4940/2022 6 1.1.1 Σκοπός της θεματικής ενότητας 6 1.1.2 Προσδοκώμενα μαθησιακά αποτελέσματα 6 1.1.3 Έννοιες- κλειδιά: 7 1.1.4 Ο Νόμος 4940/2022 7 1.1.5 Ενιαίο Πλαίσιο Δεξιοτήτων 8 1.1.6 Σχέδιο ανάπτυξης 18 1.1.7 Χρονοδιάγραμμα υλοποίησης της διαδικασίας αξιολόγησης 19 1.1.8 Ερωτήματα αναστοχασμού 20 1.1.9. Ασκήσεις για εμπέδωση 20 Βιβλιογραφία 21 1.2. Εισαγωγή στην διαχείριση γνώσης 21 Βιβλιογραφία 24 1.3. Δημιουργία και Απόκτηση Γνώσεων σε Ατομικό Επίπεδο για τον Προϊστάμενο με Αναφορά στον Ν. 4940/2022 25 1.3.1. Η Έννοια της Ατομικής Μάθησης και Ηγεσίας 25 1.3.2. Διαχείριση Γνώσης και Στρατηγική Ανάπτυξη 26 1.3.3. Ολοκληρωμένη Αντίληψη Ηγεσίας και Θεσμικό Πλαίσιο 28 1.3.4 Ενσωματωμένη Ηγεσία και Ο Ρόλος του Προϊστάμενου στη Θεσμική Αλλαγή 30 1.3.5. Ο Προϊστάμενος ως Πράκτορας Θεσμικής Αλλαγής 31 1.3.6. Η Στρατηγική Μάθηση και η Διοικητική Επάρκεια 31 1.3.7. Ο Προϊστάμενος ως Καταλύτης Καινοτομίας και Πολιτισμικής Αλλαγής 32 1.3.8 Αξιολόγηση, Αναστοχασμός και Μάθηση από τα Αποτελέσματα 33 1.3.9. Ο Προϊστάμενος ως Πράκτορας Θεσμικής Αλλαγής 34 Βιβλιογραφία 34 1.4 Καταγραφή ιδίας γνώσης και τεκμηρίωση σε ατομικό επίπεδο για τον Προϊστάμενο της δημόσιας διοίκησης. 35 1.4.1 Ο Ρόλος της ΔΓ στην Οργανωτική Επιτυχία 36 1.4.2 Ανάπτυξη Δεξιοτήτων για Αποτελεσματική Καταγραφή Γνώσης 36 1.4.3 Ηγετικές Ικανότητες για τη Διαχείριση Γνώσης στη Δημόσια Διοίκηση 38 1.4.4 Διαχείριση Γνώσης στη Δημόσια Διοίκηση: Ερωτήσεις Αντανάκλασης και Δραστηριότητες 40 Βιβλιογραφία 41 1.5 Οργάνωση και Ταξινόμηση Γνώσεων για τους/τις Προϊστάμενους/ες της δημόσιας διοίκησης 41 1.5.1 Σκοπός της θεματικής ενότητας 42 1.5.2 Προσδοκώμενα μαθησιακά αποτελέσματα 42 1.5.3 Έννοιες- κλειδιά: 42 1.5.4 Η σημασία της οργάνωσης της γνώσης 43 1.5.5 Mέσα και προσεγγίσεις για την οργάνωση της γνώσης 44 1.5.6. Οφέλη της οργάνωσης και ταξινόμησης γνώσης 51 1.5.7. Ερωτήματα αναστοχασμού 53 1.5.8. Ασκήσεις για εμπέδωση 53 Βιβλιογραφία 55 ΚΕΦΑΛΑΙΟ 2 56 2.1 Από την πληροφορία στη γνώση 56 2.1.1 Σκοπός της θεματικής ενότητας 56 2.1.2 Προσδοκώμενα μαθησιακά αποτελέσματα 56 2.1.3 Έννοιες- κλειδιά: 57 2.1.4 Η σημασία της δεξιότητας της ανάλυσης στοιχείων και δεδομένων από τον/την Προϊστάμενο/η 57 2.1.5 Ερωτήματα αναστοχασμού 69 2.2 Συγκέντρωση, αξιολόγηση, ανάλυση και χρήση πληροφοριών για παραγωγή νέας γνώσης από τον/την Προϊστάμενο/η 70 2.2.1 Σκοπός της θεματικής ενότητας 70 2.2.2 Προσδοκώμενα μαθησιακά αποτελέσματα 70 2.2.3 Έννοιες- κλειδιά 70 2.2.4 Συγκέντρωση, αξιολόγηση, ανάλυση και χρήση πληροφοριών για παραγωγή νέας γνώσης από τον/την Προϊστάμενο/η 71 2.2.5 Ερωτήματα αναστοχασμού 107 2.3 Διαμοιρασμός, παρουσίαση και επικοινωνία γνώσεων από τον/την Προϊστάμενο/η 108 2.3.1 Σκοπός της θεματικής ενότητας 108 2.3.2 Προσδοκώμενα μαθησιακά αποτελέσματα 108 2.3.3 Έννοιες- κλειδιά 108 2.3.4 Διαμοιρασμός γνώσεων από τον Προϊστάμενο 109 2.3.5 Παρουσίαση γνώσεων από τον Προϊστάμενο 115 2.3.6 Επικοινωνία γνώσεων από τον Προϊστάμενο 121 2.3.7 Ερωτήματα αναστοχασμού 125 2.3.8. Ασκήσεις για εμπέδωση 126 Βιβλιογραφία 127 ΚΕΦΑΛΑΙΟ 3 134 3.1. Στάσεις, προσωπικότητα και ταυτότητα των προϊσταμένων για την διαχείριση της γνώσης στο πλαίσιο της ομάδας. 134 3.2 Ορισμός και Διεργασίες Διαχείρισης Γνώσης 135 3.3 Δομική Ανάλυση της Διαχείρισης Γνώσης 135 Βιβλιογραφία 137 3.4. Εμπόδια στο Διαμοιρασμό Γνώσης 139 3.4.1. Εμπόδια σε επίπεδο οργανισμού 141 3.5. Η Ταυτότητα του Προϊσταμένου 142 3.5.1. Διαστάσεις της ηγετικής ταυτότητας 143 3.5.2. Χαρακτηριστικά της προσωπικότητας του προϊστάμενου 145 Βιβλιογραφία 146 3.6 Προσανατολισμός στους ομαδικούς στόχους και αποτελεσματική διαχείριση γνώσης των προϊσταμένων 148 3.6.1 Η Κοινότητα Πρακτικής 148 3.6.2. Ορισμός της Κοινότητας Πρακτικής 149 3.6.3. Ηγετικές Συμπεριφορές 150 3.6.4. Ηγετική ταυτότητα και παρακίνηση 150 Βιβλιογραφία 157 3.7. Διαμοιρασμός γνώσης και κοινωνικά Διλήμματα 158 Βιβλιογραφία 160 ΚΕΦΑΛΑΙΟ 4 163 4.1. Γνώση ως κινητήριος δύναμη για την επίτευξη Ομαδικών Αποτελεσμάτων για τους Προϊσταμένους και η Στήριξη του Νόμου 4940/2022 163 4.1.1.Εισαγωγή 163 4.1.2 Η Ηγετικότητα και η Διαμόρφωση Εργασιακού Κλίματος 165 4.1.3 Αξιολόγηση Προϊσταμένων: Θεμέλιο της Διοικητικής Απόδοσης και της Βελτίωσης του Δημόσιου Τομέα – Στήριξη από τον Νόμο 4940/2022 169 4.2 Η Γνώση που Αποκτάται μέσω της Περιοδικής Συνολικής Ανατροφοδότησης από το Προσωπικό 173 4.2.1 Σημασία της Ανατροφοδότησης για το εργασιακό περιβάλλον 174 4.2.2 Ανάλυση και Ερμηνεία των Στοιχείων της Ανατροφοδότησης – Ο ρόλος της στην Οργανωσιακή Απόδοση 175 4.2.3 Η Ανατροφοδότηση ως Εργαλείο Καινοτομίας και Βελτίωσης του Δημοσίου οργανισμού 179 4.3 Οδηγός μεταφοράς γνώσης για υπαλλήλους που αποχωρούν – η σημασία της θεσμικής μνήμης στη δημόσια διοίκηση 185 4.3.1 Η σημαντικότητα της Μεταφοράς της Γνώσης 186 4.3.2 Βήματα για την Αποτελεσματική Μεταφορά Γνώσης 188 4.3.4 Μετά την Αποχώρηση: Υπάρχει Ρόλος για τον Απερχόμενο Υπάλληλο; 189 4.3.5 Η Γνώση ως Δύναμη και η Διασφάλιση της Συνέχειας στη Δημόσια Διοίκηση 190 Βιβλιογραφία 191el
dc.format.extent194el
dc.language.isogrel
dc.publisherΕΚΔΔΑel
dc.subjectΕνιαίο πλαίσιο δεξιοτήτωνel
dc.subject.otherΑνάπτυξη του ανθρώπινου κεφαλαίουel
dc.subject.otherΝ. 4940/2022el
dc.titleΔιαχείριση γνώσης στο δημόσιο τομέα - 2ο Επίπεδοel
dc.typeLearning Objectel
dc.rights.holderΕΚΔΔΑel
dc.subject.keywordsΔημόσια διοίκησηel
dc.subject.keywordsΜέθοδοι ανάπτυξης δεξιοτήτωνel
dc.subject.keywordsΟλιστική προσέγγισηel
dc.subject.keywordsΟργανωσιακή απόδοσηel
dc.subject.lifeventΔικαιοσύνη, Πολιτεία και Δημόσια Διοίκησηel
dc.contributor.reviewerΜπαντέκα, Θάλεια-
dc.contributor.reviewerΑργύρης, Ηλίας-
Εμφανίζεται στις συλλογές:Εκπαιδευτικό Υλικό

Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο:
Αρχείο Περιγραφή ΜέγεθοςΜορφότυπος 
ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΓΝΩΣΗΣ ΣΤΟΝ ΔΗΜΟΣΙΟ ΤΟΜΕΑ 2ο ΕΠΙΠΕΔΟ.pdf5.07 MBAdobe PDFΔείτε/ Ανοίξτε


Όλα τα τεκμήρια του δικτυακού τόπου προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα