Καλωσορίσατε
Το Ψηφιακό Αποθετήριο του ΕΚΔΔΑ είναι θεσμικά επιφορτισμένο με την συγκέντρωση, διαχείριση, και διάχυση της διοικητικής γνώσης, που παράγεται από τη λειτουργία της ελληνικής Δημόσιας Διοίκησης καθώς και από το ερευνητικό έργο που αναπτύσσεται από τους φορείς της Κεντρικής και Αποκεντρωμένης Διοίκησης καθώς και της Τοπικής Αυτοδιοίκησης.
- Το αποθετήριό μας φιλοδοξεί να είναι σημείο αναφοράς και τεκμηρίωσης για τη δράση των δημοσίων φορέων και για κάθε πτυχή της δημόσιας πολιτικής στη χώρα μας...
- Εμπλουτίζεται διαρκώς με μελέτες, έρευνες, στοιχεία, δεδομένα και εκθέσεις που παράγονται από φορείς του Δημοσίου ή για λογαριασμό τους από άλλους φορείς
- Εμπλουτίζεται διαρκώς με στοιχεία που προέρχονται από εργαστήρια καινοτομίας, με το εκπαιδευτικό υλικό του Ινστιτούτου Επιμόρφωσης, με τις εργασίες των σπουδαστών της ΕΣΔΔΑ.
- Συνδέεται με τη βιβλιοθήκη του ΕΚΔΔΑ
Ανοιχτό στους δημόσιους φορείς, στις επιχειρήσεις, στην ακαδημαϊκή και ερευνητική κοινότητα και σε κάθε μέλος της κοινωνίας που αναζητά τεκμηρίωση και πληροφόρηση για τη γνώση και την καινοτομία που παράγεται στα πλαίσια της ελληνικής δημόσιας διοίκησης.
Ανακαλύψτε τις δυνατότητες που προσφέρει το Ψηφιακό Αποθετήριο, επιλέγοντας το ρόλο του επισκέπτη, ή εγγραφείτε ως χρήστης ή καταθέτης.
Καλή περιήγηση!
https://digitalrepository.ekdd.gr/jspui/handle/123456789/1064
Πεδίο DC | Τιμή | Γλώσσα |
---|---|---|
dc.rights.license | Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή (CC BY-NC-SA) | el |
dc.contributor.advisor | ΕΚΔΔΑ | el |
dc.contributor.author | Ιωαννίδου, Στυλιανή | - |
dc.contributor.author | Παπαπέτρου, Σάββας | - |
dc.contributor.author | Αναγνωστόπουλος, Αχιλλέας | - |
dc.contributor.editor | Ντίνου, Γεωργία-Ελένη | - |
dc.creator | ΕΚΔΔΑ.ΙΝΕΠ | el |
dc.date.accessioned | 2025-05-26T08:35:17Z | - |
dc.date.available | 2025-05-26T08:35:17Z | - |
dc.date.issued | 2025-05 | - |
dc.identifier.uri | https://digitalrepository.ekdd.gr/ | el |
dc.identifier.uri | https://digitalrepository.ekdd.gr/jspui/handle/123456789/1064 | - |
dc.description | Η Δημόσια Διοίκηση (ΔΔ) στην Ελλάδα καλείται να λειτουργήσει σε ένα περιβάλλον διαρκώς μεταβαλλόμενο, αβέβαιο, πολύπλοκο και ασαφές (Bennett & Lemoine, 2014). Σε αυτό το πλαίσιο, το ανθρώπινο δυναμικό της δεν αποτελεί απλώς έναν εκ των βασικών συντελεστών της, αλλά μια κρίσιμη επένδυση για τη διαμόρφωση ενός σύγχρονου και αποδοτικού διοικητικού μηχανισμού. Οι αλλαγές που φέρνει η Τέταρτη Βιομηχανική Επανάσταση, η ένταξη της γενιάς Ζ στην αγορά εργασίας και η ραγδαία τεχνολογική πρόοδος δημιουργούν νέες απαιτήσεις, τόσο για τον δημόσιο όσο και για τον ιδιωτικό τομέα (Woodworth, WEF 2023). Λαμβάνοντας υπόψη ότι η αποτελεσματικότητα της ΔΔ στηρίζεται στον ανθρώπινο παράγοντα, ο Νόμος 4940/2022 εισάγει ουσιαστικές μεταρρυθμίσεις στα συστήματα αξιολόγησης και στοχοθεσίας, θεσπίζοντας για πρώτη φορά ένα Ενιαίο Πλαίσιο Δεξιοτήτων (ΕΠΔ), το οποίο εμπνέεται από επιτυχημένα μοντέλα άλλων ευρωπαϊκών κρατών | el |
dc.description.abstract | Ο Νόμος 4940/2022 εισάγει ένα νέο σύστημα αξιολόγησης στη Δημόσια Διοίκηση (ΔΔ), το οποίο επικεντρώνεται στην ανάπτυξη των δεξιοτήτων των υπαλλήλων και των προϊσταμένων, μέσω Σχεδίων Ανάπτυξης. Στο επίκεντρο αυτής της προσέγγισης βρίσκεται η στοχοθεσία, δηλαδή ο καθορισμός των στόχων σε επίπεδο τμημάτων και διευθύνσεων, οι οποίοι ευθυγραμμίζονται με τις στρατηγικές και επιχειρησιακές επιδιώξεις των φορέων. Σύμφωνα με την Αιτιολογική Έκθεση του νόμου, η μεταρρύθμιση αυτή αποτέλεσε απάντηση στις μεταβολές που επέφερε η πανδημική κρίση στη λειτουργία των δημόσιων υπηρεσιών, οι οποίες ανέδειξαν τη σημασία του ανθρώπινου δυναμικού και των δεξιοτήτων που αυτό διαθέτει. Στο Α΄ Μέρος του νόμου, προσδιορίζεται ένα σύνολο δεξιοτήτων που αποτελεί τη βάση για τις διαδικασίες διαχείρισης ανθρώπινου δυναμικού στον δημόσιο τομέα, ακολουθώντας διεθνή πρότυπα και ερευνητικά δεδομένα. Στο Β΄ Μέρος, θεσμοθετείται το νέο σύστημα αξιολόγησης, το οποίο εστιάζει στις δεξιότητες των υπαλλήλων και συνδέεται άμεσα με την ανάπτυξή τους. | el |
dc.description.tableofcontents | Κεφάλαιο 1 13 1.1.Ενιαίο Πλαίσιο Δεξιοτήτων του Ν. 4940/2022 13 Σκοπός της θεματικής ενότητας 13 Προσδοκώμενα μαθησιακά αποτελέσματα 13 Έννοιες- κλειδιά: 13 Σύντομη περιγραφή 13 1.1.1.Κύρια σημεία του θεσμικού πλαισίου για την αξιολόγηση των δημοσίων υπαλλήλων 14 1.1.2.Βασικά Σημεία της Νέας Μεταρρύθμισης 15 1.1.3.Ευρωπαϊκές Πρακτικές και Διεθνή Πρότυπα 16 1.1.4.Νέες Δομές και Διαδικασίες 16 1.1.5.Αξιοκρατία και Ανθρωποκεντρική Προσέγγιση 17 1.1.6.Προσδιορισμός των εννέα (9) δεξιοτήτων 19 1.1.7.Χρονοδιάγραμμα υλοποίησης αξιολόγησης 22 Βιβλιογραφικές αναφορές 1ης θεματικής ενότητας 28 Ερωτήσεις Αναστοχασμού 1ης Ενότητας 30 1.2.Εισαγωγή στη διαχείριση της προσωπικής αλλαγής 32 Σκοπός της θεματικής ενότητας 32 Προσδοκώμενα μαθησιακά αποτελέσματα 32 Έννοιες- κλειδιά: 32 Σύντομη περιγραφή 32 1.2.1.Δεξιότητες για την αντιμετώπιση των προκλήσεων της ψηφιακής εποχής και διοίκηση βάσει ικανοτήτων 33 1.2.2.Έννοια της δεξιότητας 38 1.3.Τα Κίνητρα που Οδηγούν στην Αλλαγή 42 Σκοπός της θεματικής ενότητας 42 Προσδοκώμενα μαθησιακά αποτελέσματα 42 Έννοιες- κλειδιά: 42 Σύντομη περιγραφή 42 1.3.1.Αναγνώριση και Κατανόηση των Κινήτρων για Αλλαγή 43 1.3.2.Εξωτερικοί παράγοντες που οδηγούν στην αλλαγή 44 1.3.3.Εσωτερικοί παράγοντες που οδηγούν στην αλλαγή 47 1.3.4.Οι επιπτώσεις της αλλαγής στην ανάπτυξη και επιτυχία ενός οργανισμού. 50 1.3.5.Παραδείγματα επιτυχημένης και ανεπιτυχούς διαχείρισης κινήτρων. 51 1.4.Μοντέλα και Πλαίσια Διαχείρισης Αλλαγής 53 Σκοπός της θεματικής ενότητας 53 Προσδοκώμενα μαθησιακά αποτελέσματα 53 Έννοιες- κλειδιά: 53 Σύντομη περιγραφή 53 1.4.1.Αναφορά και Ανάλυση Μοντέλων Διαχείρισης Αλλαγής 54 1.4.2.Παρουσίαση δημοφιλών μοντέλων διαχείρισης αλλαγής 55 1.4.2.1.Μοντέλο των Τριών Σταδίων του Kurt Lewin 55 1.4.2.2.Μοντέλο των Οκτώ Σταδίων του John Kotter 58 1.4.2.3.Μοντέλο ADKAR 61 1.4.2.4.Μοντέλο Kübler-Ross για τη Διαχείριση Συναισθηματικών Αντιδράσεων 62 1.4.2.5.Σύγκριση των Διαφόρων Μοντέλων Διαχείρισης Αλλαγής 64 1.5.Ασύγχρονη εκπαίδευση: Ανάπτυξη προσωπικής δεξιότητας κατανόησης και διαχείρισης της αλλαγής 71 Βιβλιογραφικές αναφορές 1ης θεματικής ενότητας 72 Ερωτήσεις Αναστοχασμού 1ης Ενότητας 74 Κεφάλαιο 2 75 2.1. Εισαγωγή στην έννοια της ψυχολογικής ανθεκτικότητας 75 Σκοπός της θεματικής Ενότητας 75 Προσδοκώμενα Μαθησιακά Αποτελέσματα 75 Έννοιες- κλειδιά: 76 Σύντομη περιγραφή 76 2.2.Οι Επιμέρους Διαστάσεις της Ψυχολογικής Ανθεκτικότητας στο Άτομο: 76 Σκοπός της θεματικής ενότητας 76 Σύντομη περιγραφή 77 2.2.1. Εισαγωγή στην έννοια της ψυχολογικής ανθεκτικότητας στο πλαίσιο της προσαρμοστικότητας 77 2.2.2. Βασικά χαρακτηριστικά της ψυχολογικής ανθεκτικότητας 80 2.2.3. Σύνδεση της ψυχολογικής ανθεκτικότητας με τη διαχείριση κρίσεων, αλλαγών και άγχους 85 2.3.Ασύγχρονη εκπαίδευση: Βιωματικές ασκήσεις αναστοχασμού - Επεξεργασία ατομικού πλάνου προαγωγής και προάσπισης της ψυχολογικής ανθεκτικότητας 90 Κεφάλαιο 3 99 3.1. Διασαφήνιση της έννοιας της ψυχολογικής ανθεκτικότητας στο πλαίσιο της ομάδας 99 Σκοπός της θεματικής ενότητας 99 Προσδοκώμενα Μαθησιακά Αποτελέσματα 99 Έννοιες- κλειδιά: 100 Σύντομη περιγραφή 100 3.1.1. Παράγοντες Προστασίας της Ψυχολογικής Ανθεκτικότητας 100 3.1.2. Παράγοντες Επικινδυνότητας της Ψυχολογικής Ανθεκτικότητας 104 3.2 Οι επιμέρους διαστάσεις της ψυχολογικής ανθεκτικότητας στην ομάδα και ο ρόλος του προϊσταμένου 109 Σκοπός της θεματικής ενότητας 109 Σύντομη περιγραφή 109 3.2.1. Οι βασικές διαστάσεις της ψυχολογικής ανθεκτικότητας 110 3.3 Ασύγχρονη Εκπαίδευση: Βιωματικές ασκήσεις αναστοχασμού - Επεξεργασία ομαδικού πλάνου προαγωγής και προάσπισης της ψυχολογικής ανθεκτικότητας 139 Σκοπός της θεματικής ενότητας 139 Προσδοκώμενα Μαθησιακά Αποτελέσματα 139 Έννοιες- κλειδιά: 140 Σύντομη περιγραφή 140 3.3.1 Η Αναγκαιότητα του Ατομικού Πλάνου 140 1ο Βήμα: Αναγνώριση Αναγκών και Σημείων Ευαλωτότητας 147 2ο Βήμα: Αναγνώριση Ενισχυτικών Παραγόντων – Τι με στηρίζει 147 3ο Βήμα: Σχεδιασμός Δράσης – Μικρά Βήματα Ανθεκτικότητας 148 Βιβλιογραφικές αναφορές 3ης θεματικής ενότητας 155 Ερωτήσεις Αναστοχασμού 3ης θεματικής ενότητας 160 Η Ψυχολογική Ανθεκτικότητα στον Δημόσιο Τομέα 160 Κεφάλαιο 4 162 Βασικές Αρχές της Προσαρμοστικότητας και Διαχείριση Αλλαγής 162 Σκοπός της θεματικής ενότητας 162 Προσδοκώμενα μαθησιακά αποτελέσματα 162 Έννοιες- κλειδιά: 162 Σύντομη περιγραφή 163 Ορισμός της Προσαρμοστικότητας 163 Σημασία της Προσαρμοστικότητας στη Δημόσια Διοίκηση 166 Στοιχεία και Αρχές Προσαρμοστικότητας 167 Οφέλη της Προσαρμοστικότητας στην Εργασία 168 4.1.Ψυχολογική ανθεκτικότητα και διαχείριση αλλαγών στην ομάδα 171 Ιστορική Εξέλιξη της Διαχείρισης Αλλαγής 172 4.2. Διαδραστικό Εργαστήριο: Ανάπτυξη ψυχολογικής ανθεκτικότητας και διαχείριση αλλαγών στην ομάδα 174 4.2.1.Βασικοί στόχοι και σκοποί της διαχείρισης αλλαγής. 174 4.2.2.Πώς συμβάλλει η διαχείριση αλλαγής στην οργανωσιακή επιτυχία 176 Βιβλιογραφικές Αναφορές 4ης Θεματικής Ενότητας 179 Ερωτήσεις Αναστοχασμού 4ης θεματικής ενότητας 182 Κεφάλαιο 5 183 Ψυχολογική ανθεκτικότητα και η σύνδεσή της με την προσαρμοστικότητα του ατόμου στον εργασιακό χώρο: Ένα εργαλείο ηγεσίας στο σύγχρονο περιβάλλον 183 Σκοπός της ενότητας 183 Προσδοκώμενα μαθησιακά αποτελέσματα 183 Έννοιες- κλειδιά: 184 Σύντομη περιγραφή 184 5.1 Εισαγωγή στη διαχείριση αλλαγής και τη λήψη αποφάσεων στο ευρύτερο οργανωσιακό περιβάλλον 184 5.2 Διαδικασία και στάδια διαχείρισης αλλαγής και λήψης αποφάσεων στο ευρύτερο οργανωσιακό περιβάλλον 186 5.2.1.Στρατηγικές ανάπτυξης για τον ηγέτη 186 5.2.2. Διασαφήνιση της έννοιας της Ψυχολογικής Ανθεκτικότητας 187 5.2.3. Ψυχολογική Ανθεκτικότητα και Θετική Ψυχολογία 187 5.2.4.Η Ανθεκτικότητα ως Πυλώνας Οργανωσιακής Ευημερίας 188 5.2.5. Η Ψυχολογική Ανθεκτικότητα: Από την Παιδική Ανάπτυξη στην Ηγεσία και την Οργανωσιακή Επιτυχία 189 5.2.6. Η Ψυχολογική Ανθεκτικότητα: Από την Αρνητική Ερμηνεία στη Δυναμική Ανάπτυξη 194 5.3 Εργαλεία διαχείρισης αλλαγής και λήψης αποφάσεων στο ευρύτερο οργανωσιακό περιβάλλον 197 5.3.1.Οι Αντιξοότητες ως Δοκιμασία και Ευκαιρία Ανάπτυξης: Ένα εργαλείο αναστοχασμού για ηγέτες 197 5.3.2. Προστατευτικοί Παράγοντες, Παράγοντες Επικινδυνότητας και Ψυχολογική Επάρκεια στον Ηγετικό Ρόλο 200 5.3.3. Σύνδεση της Ψυχολογικής Ανθεκτικότητας με τη Διαχείριση Κρίσεων και Άγχους 206 5.3.4. Ψυχολογική ανθεκτικότητα, θετικά συναισθήματα και η σημασία τους για την ψυχική και σωματική υγεία των διοικητικών στελεχών 209 Προτεινόμενη άσκηση: 213 5.3.5.Πρακτικές καλλιέργειας θετικών συναισθημάτων 216 5.3.6. Ψυχολογική ανθεκτικότητα και διαχείριση αλλαγών – Η δυναμική της θετικής αλλαγής 217 5.3.7.Το μοντέλο των δυνατών στοιχείων του χαρακτήρα (VIA Strengths) – Τρόποι ενίσχυσης των θετικών χαρακτηριστικών του ατόμου στον προσωπικό και εργασιακό χώρο. 220 5.3.7.1.Οι δυνάμεις του χαρακτήρα 220 5.3.7.2.Η αξία των δυνάμεων του χαρακτήρα 224 5.3.7.3.Η αλλαγή των δυνάμεων του χαρακτήρα με την πάροδο του χρόνου 224 5.3.7.4.Ανάπτυξη των δυνάμεων του χαρακτήρα μας. 225 5.3.7.5.Στρατηγικές αντιμετώπισης των δυσχερειών για την ανάπτυξη της ψυχολογικής ανθεκτικότητας 228 Βιβλιογραφικές Αναφορές 5ης θεματικής ενότητας 232 Ερωτήσεις Αναστοχασμού 5ης Θεματικής Ενότητας 238 | el |
dc.format.extent | 238 | el |
dc.language.iso | gr | el |
dc.publisher | ΕΚΔΔΑ | el |
dc.subject | Ενιαίο πλαίσιο δεξιοτήτων | el |
dc.subject.other | Δημόσια διοίκηση | el |
dc.subject.other | Ν. 4940/2022 | el |
dc.title | Προσαρμοστικότητα του δημόσιου υπαλλήλου – 2ο επίπεδο | el |
dc.type | Learning Object | el |
dc.rights.holder | ΕΚΔΔΑ | el |
dc.subject.keywords | Ενιαίο πλαίσιο δεξιοτήτων | el |
dc.subject.keywords | Αξιολόγηση των δημοσίων υπαλλήλων | el |
dc.subject.keywords | Επαγγελματική ανάπτυξη | el |
dc.subject.keywords | Σχεδίο ανάπτυξης δεξιοτήτων | el |
dc.subject.lifevent | Δικαιοσύνη, Πολιτεία και Δημόσια Διοίκηση | el |
dc.contributor.reviewer | Ματσούκας, Βασίλειος | - |
dc.contributor.reviewer | Αργύρης, Ηλίας | - |
Εμφανίζεται στις συλλογές: | Εκπαιδευτικό Υλικό |
Αρχείο | Περιγραφή | Μέγεθος | Μορφότυπος | |
---|---|---|---|---|
ΤΕΛΙΚΟ ΠΑΡΑΔΟΤΕΟ-ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΥΛΙΚΟ ΠΡΟΣΑΡΜΟΣΤΙΚΟΤΗΤΑ 2.pdf | 3.9 MB | Adobe PDF | Δείτε/ Ανοίξτε |
Όλα τα τεκμήρια του δικτυακού τόπου προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα