Παρακαλώ χρησιμοποιήστε αυτό το αναγνωριστικό για να παραπέμψετε ή να δημιουργήσετε σύνδεσμο προς αυτό το τεκμήριο: https://digitalrepository.ekdd.gr/jspui/handle/123456789/1042
Πλήρης εγγραφή μεταδεδομένων
Πεδίο DCΤιμήΓλώσσα
dc.rights.licenseΑναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή (CC BY-NC-SA)el
dc.contributor.advisorΕΚΔΔΑel
dc.contributor.authorΜπουρμπούλη, Αγγελική-
dc.contributor.authorΠαυλάκης, Εμμανουήλ-
dc.contributor.authorΜαντζαρίδου, Αρχοντία-
dc.contributor.editorΔιονάτος, Χαράλαμπος-
dc.creatorΕΚΔΔΑ.ΙΝΕΠel
dc.date.accessioned2025-01-27T10:22:10Z-
dc.date.available2025-01-27T10:22:10Z-
dc.date.issued2025-01-
dc.identifier.urihttps://digitalrepository.ekdd.gr/el
dc.identifier.urihttps://digitalrepository.ekdd.gr/jspui/handle/123456789/1042-
dc.descriptionΣκοπός του επιμορφωτικού προγράμματος είναι η βελτίωση της δεξιότητας της ομαδικότητας των υπαλλήλων της Δημόσιας Διοίκησης προκειμένου. Πιο συγκεκριμένα σκοπός του επιμορφωτικού προγράμματος είναι η: • Ενίσχυση της Ομαδικότητας: Προώθηση της συνεργατικής κουλτούρας στους υπαλλήλους του δημόσιου τομέα για την επίτευξη κοινών στόχων και τη βελτίωση των δυνατοτήτων της ομάδας. • Ανάπτυξη Δεξιοτήτων Ομαδικής Εργασίας: Βελτίωση της ικανότητας των συμμετεχόντων να συνεργάζονται, να διαχειρίζονται τις εντάσεις και να υποστηρίζουν τους συναδέλφους τους χωρίς συγκρούσεις. • Διαχείριση Συγκρούσεων και Ανάπτυξη Κλίματος Συνεργασίας: Προώθηση της κατανόησης του τρόπου επίλυσης συγκρούσεων με θετικό και εποικοδομητικό τρόπο στο πλαίσιο της ομάδας. • Στοχοθεσία και Ευθυγράμμιση με Στόχους της Ομάδας: Ανάπτυξη της ικανότητας των υπαλλήλων να ορίζουν και να εναρμονίζονται με στόχους που είναι σύμφωνοι με τις ανάγκες της υπηρεσίας τους. • Δημιουργία Αξιών και Πολιτισμού Ομάδας: Βοήθεια στους συμμετέχοντες να κατανοήσουν και να ενισχύσουν τις αξίες και την κουλτούρα της ομάδας για καλύτερη συνοχή και επίτευξη στόχων. • Προώθηση Εμπιστοσύνης και Συνεργασίας: Ενίσχυση της εμπιστοσύνης και της συνεργασίας στην ομάδα μέσω ασκήσεων και πρακτικών που ενθαρρύνουν την αμοιβαία υποστήριξη και εμπιστοσύνη. • Διαχείριση Γνώσης και Πόρων: Βελτίωση της δυνατότητας των συμμετεχόντων να μοιράζονται γνώσεις και πόρους μέσα στην ομάδα για την αύξηση της αποτελεσματικότητας. • Συμμετοχή σε Προσωπικές και Ομαδικές Αναπτυξιακές Δραστηριότητες: Εκπαίδευση των υπαλλήλων στην ομαδική λειτουργία μέσω βιωματικών ασκήσεων και αξιολογήσεων για την αναγνώριση και ενίσχυση δεξιοτήτων. Η συνολική επιδίωξη είναι να δημιουργηθεί ένα υποστηρικτικό και συνεργατικό εργασιακό περιβάλλον, όπου οι συμμετέχοντες θα έχουν τις απαραίτητες δεξιότητες για να συμβάλλουν θετικά στη λειτουργία του δημόσιου τομέαel
dc.description.abstractΜε την ολοκλήρωση του επιμορφωτικού προγράμματος αναμένεται να: οι υπάλληλοι θα είναι σε θέση να: Κατανόηση της έννοιας και σημασίας της ομαδικότητας: Οι συμμετέχοντες θα κατανοούν τη σημασία της ομάδας για την αποτελεσματική λειτουργία στο δημόσιο τομέα, καθώς και τις διαφορές της από μια απλή ομάδα εργασίας. Ανάπτυξη δεξιοτήτων ομαδικής συνεργασίας: Οι συμμετέχοντες θα είναι σε θέση να περιγράψουν και να αναγνωρίσουν τα οφέλη της ομαδικής εργασίας και τα χαρακτηριστικά των αποδοτικών ομάδων. Αναγνώριση προσωπικών στοιχείων προς βελτίωση: Θα μπορούν να προσδιορίσουν ποια χαρακτηριστικά και συμπεριφορές τους μπορούν να ενισχυθούν για να λειτουργούν πιο συνεργατικά και ομαδικά. Ανάπτυξη δεξιοτήτων διαχείρισης συγκρούσεων: Θα κατανοούν πώς η ικανότητα ομαδικότητας μπορεί να βοηθήσει στην ειρηνική επίλυση συγκρούσεων ή διαφωνιών εντός της ομάδας στον εργασιακό χώρο. Καλλιέργεια κλίματος εμπιστοσύνης και συνεργασίας: Θα αναγνωρίζουν τις συμπεριφορές που συμβάλλουν στη δημιουργία κλίματος εμπιστοσύνης και θα κατανοούν πώς να συνεργάζονται με τους συναδέλφους τους για την επίτευξη κοινών στόχων. Απώτερος στόχος του επιμορφωτικού προγράμματος είναι η υιοθέτηση εκείνων των χαρακτηριστικών και συμπεριφορών που θα βελτιώσουν την ομαδικότητα των υπαλλήλων στον χώρο εργασίας για την επίτευξη κοινών στόχων της ομάδας τους.el
dc.description.tableofcontentsΔήλωση Πνευματικών Δικαιωμάτων Εκπαιδευτικού Υλικού 7 Πίνακας Πινάκων 9 Πίνακας Σχημάτων & Γραφημάτων 9 Πίνακας Εικόνων 10 Εισαγωγή. Περιεχόμενο και στόχοι του επιμορφωτικού προγράμματος 11 Σκοπός 11 Προσδοκώμενα μαθησιακά αποτελέσματα 12 1. Ενιαίο Πλαίσιο Δεξιοτήτων του Ν. 4940/2022 13 Σκοπός της θεματικής ενότητας 13 Προσδοκώμενα μαθησιακά αποτελέσματα 13 1.1 Σχετικά με το Ενιαίο Πλαίσιο Δεξιοτήτων του Ν. 4940/2022 14 Εισαγωγή 14 1.1.α Κύρια σημεία του θεσμικού πλαισίου για την αξιολόγηση των δημοσίων υπαλλήλων 14 1.2 Προσδιορισμός των εννέα (9) δεξιοτήτων 19 1.3 Χρονοδιάγραμμα υλοποίησης αξιολόγησης 24 Βιβλιογραφικές αναφορές 1ης θεματικής ενότητας 30 2. Έννοια της δεξιότητας και Δεξιότητες του ανθρώπινου δυναμικού στην ψηφιακή εποχή 32 Σκοπός της θεματικής ενότητας 32 Προσδοκώμενα μαθησιακά αποτελέσματα 32 2.1 Δεξιότητες για την αντιμετώπιση των προκλήσεων της ψηφιακής εποχής και διοίκηση βάσει ικανοτήτων 33 2.2. Έννοια της δεξιότητας 37 Βιβλιογραφικές αναφορές 2ης θεματικής ενότητας 41 3. Έννοια της ομάδας 43 Σκοπός της θεματικής ενότητας 43 Προσδοκώμενα μαθησιακά αποτελέσματα 43 3.1 Ορισμός της έννοιας της ομάδας 45 3.2 Κατηγοριοποίηση ομάδων στη Δημόσια Διοίκηση 48 3.2.1 Η υφιστάμενη κατάσταση στη Δημόσια Διοίκηση 48 3.2.2 Ομαδικότητα στη Δημόσια Διοίκηση 49 3.2.3 Η έννοια της ηγεσίας στην ομάδα 50 3.2.4 Είδη ομάδων στη Δημόσια Διοίκηση 52 3.3 Στάδια δημιουργίας της ομάδας 56 Τα πρώτα βήματα 56 Ορισμός υπεύθυνων σχεδιασμού 57 Βιβλιογραφικές αναφορές 3ης ενότητας 64 4. Χαρακτηριστικά της ομάδας: αξίες, κουλτούρα, στόχοι 67 Σκοπός της θεματικής ενότητας 67 Προσδοκώμενα μαθησιακά αποτελέσματα 67 4.1 Χαρακτηριστικά της Ομάδας 69 4.1.1 Η ομάδα ως σύστημα 69 4.1.2 Τα χαρακτηριστικά της ομάδας εργασίας (work group) 72 4.1.2 Οι επιτυχημένες ομάδες 75 1. Αποστολή (Commissioning) 76 2. Διευκρίνιση (Clarifying) 77 3. Συνδημιουργία (Co-creating) 77 4. Σύνδεση (Connecting) 77 5. Βασική Μάθηση (Core Learning) 77 4.2. Αξίες και κουλτούρα της Ομάδας 79 4.2.1 Οι αξίες της ομάδας 79 Εμπιστοσύνη 81 Διαφάνεια 81 Υπευθυνότητα 82 Αμοιβαίος σεβασμός 82 Καινοτομία 82 Προσαρμογή στις αλλαγές 82 4.2.2 Η κουλτούρα της ομάδας – Οργανωσιακή κουλτούρα 83 4.3. Δυναμική στοχοθεσία των ομάδων 87 1. Εστίαση και καθοδήγηση 88 2. Συνεργασία και συνοχή 88 3. Κινητοποίηση και δέσμευση 88 4. Αποτίμηση και βελτίωση της απόδοσης 88 5. Κατανομή ρόλων και ευθυνών 88 6. Ενίσχυση της εμπιστοσύνης και της δέσμευσης στη διαδικασία 89 7. Ενίσχυση της λογοδοσίας 89 Βιβλιογραφικές αναφορές 4ης θεματικής ενότητας 94 5. Διαδικασίες, Ρόλοι και Αποφάσεις στην Ομάδα: Διαχείριση Συγκρούσεων, Γνώσης και Πόρων για Αποτελεσματική Συνεργασία 96 Σκοπός της θεματικής ενότητας 97 Προσδοκώμενα μαθησιακά αποτελέσματα 97 Εισαγωγή 99 5.1. Καθορισμός τυπικών και άτυπων διαδικασιών 101 5.1.1.Τυπικές Διαδικασίες 101 5.1.2. Άτυπες Διαδικασίες 101 5.1.3. Ο Ρόλος των Διαδικασιών στην Ομαδική Απόδοση 102 5.1.4. Τα στάδια μίας ομάδας 104 5.1.5. Πρακτικές για τη Βελτίωση της Ομαδικής Αποτελεσματικότητας 111 5.2. Οι ρόλοι στην Ομάδα 118 5.2.1. Ορισμός του ρόλου των μελών στην ομάδα 118 5.2.2. ΄Σαφήνεια και χαρακτηριστικά των ρόλων των ομάδων 119 5.3. Ομάδες και Λήψη Αποφάσεων 130 5.3.1. Μεθοδολογία και Μοντέλα Λήψης Αποφάσεων στις Ομάδες 131 5.4. Επίλυση Συγκρούσεων και Διαφωνιών στο Πλαίσιο της Ομάδας 141 5.4.1. Δημιουργική Διαχείριση Συγκρούσεων 144 5.4.2. Δεξιότητες των Μελών της Ομάδας για Αποτελεσματική Συνεργασία και Διαχείριση Συγκρούσεων 149 5.4.3. Τα βασικά Λάθη μίας Σύσκεψης 154 5.5. Διαχείριση της γνώσης και των πόρων στην ομάδα. 159 5.5.1. Στήριξη: Το Βάθρο της Ομαδικής Συνεργασίας 162 5.5.2. Αλληλοβοήθεια: Ο Μηχανισμός Ενίσχυσης της Δυναμικής 162 5.5.3. Εμπιστοσύνη: Η Ράχη της Ομαδικής Συνεργασίας 163 5.5.4. Σύνδεση: Η Καρδιά της Ομάδας 165 Βιβλιογραφικές αναφορές 5ης θεματικής ενότητας 168 6. Η Επικοινωνία στην Ομάδα 172 Σκοπός της θεματικής ενότητας 172 Προσδοκώμενα μαθησιακά αποτελέσματα 172 Εισαγωγή 174 6.1 Επικοινωνία στην ομάδα 174 6.2 Αυτοπροσδιορισμός επικοινωνίας: δυο βασικές ικανότητες 179 Ενεργητική ακρόαση 179 Μη λεκτική επικοινωνία 184 6.3 Το ψυχολογικό περιβάλλον της ομάδας και η συναισθηματική νοημοσύνη ως εργαλείο επικοινωνίας 187 6.4 Αίσθημα συνεισφοράς και κέρδους από τη συμμετοχή στην ομάδα 191 Σύνοψη Ενότητας 197 6.5 Σχέδιο δράσης βελτίωσης της δεξιότητας ομαδικότητας 198 Βιβλιογραφικές αναφορές 201el
dc.format.extent201el
dc.language.isogrel
dc.publisherΕΚΔΔΑel
dc.subjectΕνιαίο πλαίσιο δεξιοτήτωνel
dc.subject.otherΑνάπτυξη του ανθρώπινου κεφαλαίουel
dc.subject.otherΝ. 4940/2022el
dc.subject.otherΔημόσια διοίκησηel
dc.titleΟμαδικότητα στον Δημόσιο Τομέα -1ο Επίπεδοel
dc.typeLearning Objectel
dc.rights.holderΕΚΔΔΑel
dc.subject.keywordsΑξιολόγησηel
dc.subject.keywordsΘεσμικό πλαίσιο αξιολόγησηςel
dc.subject.keywordsΔεξιότητεςel
dc.subject.lifeventΔικαιοσύνη, Πολιτεία και Δημόσια Διοίκησηel
dc.contributor.reviewerΚομσέλη, Φωτεινή-
dc.contributor.reviewerΔόκα, Μαρία-
Εμφανίζεται στις συλλογές:Εκπαιδευτικό Υλικό

Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο:
Αρχείο Περιγραφή ΜέγεθοςΜορφότυπος 
Εκπαιδευτικό υλικό ΕΠΔ_ΟΜΑΔΙΚΟΤΗΤΑ ΣΤΟ ΔΤ 1ο ΕΠΙΠΕΔΟ_ΤΕΛΙΚΟ.pdf4.33 MBAdobe PDFΔείτε/ Ανοίξτε


Όλα τα τεκμήρια του δικτυακού τόπου προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα