Παρακαλώ χρησιμοποιήστε αυτό το αναγνωριστικό για να παραπέμψετε ή να δημιουργήσετε σύνδεσμο προς αυτό το τεκμήριο: https://digitalrepository.ekdd.gr/jspui/handle/123456789/1039
Πλήρης εγγραφή μεταδεδομένων
Πεδίο DCΤιμήΓλώσσα
dc.rights.licenseΑναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή (CC BY-NC-SA)el
dc.contributor.advisorΕΚΔΔΑel
dc.contributor.authorΙωαννίδου, Στυλιανή-
dc.contributor.authorΑπίστουλας, Δημήτριος-
dc.contributor.authorΜανουβέλος, Ευάγγελος-
dc.contributor.editorΤσιμάρας, Δημήτριος-
dc.creatorΕΚΔΔΑ.ΙΝΕΠel
dc.date.accessioned2025-01-27T10:04:44Z-
dc.date.available2025-01-27T10:04:44Z-
dc.date.issued2025-01-
dc.identifier.urihttps://digitalrepository.ekdd.gr/el
dc.identifier.urihttps://digitalrepository.ekdd.gr/jspui/handle/123456789/1039-
dc.descriptionΗ συγκεκριμένη διδακτική ενότητα εστιάζει στα θέματα που αφορούν:  Το νέο πλαίσιο αξιολόγησης βάσει δεξιοτήτων του δημόσιου τομέα  Προσδιορισμός των εννέα (9) δεξιοτήτων προς αξιολόγηση και των επιλογών για τη βελτίωση τους και την ανάπτυξη του υπαλλήλου  Χρονοδιάγραμμα υλοποίησης αξιολόγησης βάσει δεξιοτήτων  Εστίαση στη δεξιότητα της Επίλυσης προβλημάτων και της δημιουργικότητας.el
dc.description.abstractΣκοπός της ενότητας είναι η παρουσίαση του ενιαίου πλαισίου δεξιοτήτων βάσει του νέου θεσμικού πλαισίου της αξιολόγησης των δημοσίων υπαλλήλων όπως ισχύει, η παρουσίαση των εννέα δεξιοτήτων οι οποίες θα πρέπει να αναπτυχθούν ή/και να βελτιωθούν για όλους τους υπαλλήλους του δημοσίου, καθώς και το χρονοδιάγραμμα υλοποίησης της αξιολόγησης.el
dc.description.tableofcontents1.1 Ενιαίο Πλαίσιο Δεξιοτήτων του Ν. 4940/2022 9 1.1.1 Σκοπός της θεματικής ενότητας 9 1.1.2 Προσδοκώμενα μαθησιακά αποτελέσματα 9 1.1.3 Έννοιες- κλειδιά 9 1.1.4 Σχετικά με το Ενιαίο Πλαίσιο Δεξιοτήτων του Ν. 4940/2022 10 1.1.5 Κύρια σημεία του θεσμικού πλαισίου για την αξιολόγηση των δημοσίων υπαλλήλων 10 1.1.6 Προσδιορισμός των εννέα (9) δεξιοτήτων 15 1.1.7 Χρονοδιάγραμμα υλοποίησης αξιολόγησης 19 1.1.8 Βιβλιογραφικές αναφορές 1ης θεματικής ενότητας 23 1.2 Έννοια της δεξιότητας και Δεξιότητες του Ανθρώπινου Δυναμικού στη ψηφιακή εποχή 25 1.2.1 Σκοπός της θεματικής ενότητας 25 1.2.2 Προσδοκώμενα μαθησιακά αποτελέσματα 25 1.2.3 Έννοιες- κλειδιά: 25 1.2.4 Δεξιότητες για την αντιμετώπιση των προκλήσεων της ψηφιακής εποχής και διοίκηση βάσει ικανοτήτων 26 1.2.5 Έννοια της δεξιότητας 30 1.2.6 Άσκηση αναστοχασμού 32 1.2.7 Βιβλιογραφικές αναφορές 2ης θεματικής ενότητας 32 1.3 Διαχείριση Γνώσης 35 1.3.1 Σκοπός της θεματικής ενότητας 35 1.3.2 Προσδοκώμενα μαθησιακά αποτελέσματα 35 1.3.3 Έννοιες- κλειδιά: 35 1.3.4 Εισαγωγή στη διαχείριση γνώσης 36 1.3.4.1 Τύποι και Κατηγορίες Γνώσης 38 1.3.4.2 Διαχείριση Γνώσης 42 1.3.4.3 Η Διαχείριση Γνώσης ως Στρατηγικό Εργαλείο Διοίκησης 43 1.3.4.4 Τάσεις και Εργαλεία στη Διαχείριση Γνώσης 44 1.3.4.5 Σύγχρονα Συστήματα Διαχείρισης Γνώσης 45 1.3.4.6 Η Γνώση ως Ανταγωνιστικό Πλεονέκτημα 46 1.3.4.7 Η Γνώση ως Περιουσιακό Στοιχείο 46 1.3.4.8 Κίνητρα και Δέσμευση για την Αξιοποίηση της Γνώσης 47 1.3.4.9 Κύκλοι Διαχείρισης Γνώσης και η Χρησιμότητά τους 47 1.3.4.10 Διαχείριση Γνώσης στη Δημόσια Διοίκηση 48 1.3.4.11 Η Σημαντικότητα της Διαχείρισης Γνώσης στη Δημόσια Διοίκηση 48 1.3.4.12 Προστιθέμενη Αξία της Διαχείρισης Γνώσης στη Δημόσια Διοίκηση 49 1.3.4.13 Σύγχρονες Τεχνολογίες Διαχείρισης Γνώσης στη Δημόσια Διοίκηση 50 1.3.5 Δημιουργία και Απόκτηση Γνώσεων 51 1.3.5.1 Κουλτούρα Οργανωσιακής Μάθησης και Καινοτομία 51 1.3.5.2 Στρατηγικές Διαχείρισης Γνώσης 51 1.3.5.3 Αξιοποίηση Εσωτερικών και Εξωτερικών Πηγών για την Απόκτηση Γνώσης 52 1.3.5.4 Τεχνικές Σύλληψης και Τεκμηρίωσης Γνώσης 54 1.3.6 Οργάνωση και Ταξινόμηση Γνώσεων 56 1.3.6.1 Δημιουργία Οντολογιών και Ταξινομιών 56 1.3.6.2 Τεχνολογίες Αναζήτησης και Ανάκτησης Πληροφοριών 56 1.3.6.3 Διασφάλιση της Ακεραιότητας και Προσβασιμότητας της Γνώσης 57 1.3.6.4 Έλεγχοι Ποιότητας και Αξιοπιστίας Δεδομένων 57 1.3.6.5 Πολιτικές Ελέγχου Πρόσβασης και Ασφάλεια Δεδομένων 57 1.3.7 Βιβλιογραφικές Αναφορές 3ης Θεματικής Ενότητας 58 1.3.8 Ερωτήσεις Αναστοχασμού 3ης Θεματικής Ενότητας 62 2.1 Στάσεις, Προσωπικότητα και Ταυτότητα στη Διαχείριση Γνώσης. 63 Σκοπός της θεματικής ενότητας 63 Προσδοκώμενα μαθησιακά αποτελέσματα 63 Έννοιες- κλειδιά 63 2.1.1 Η έννοια των Στάσεων και η σημασία τους στη Διαχείριση Γνώσης 64 2.1.2 Η έννοια της προσωπικότητας και η συμβολή της στη διαχείριση γνώσης 69 2.1.3 Ατομική ταυτότητα και η συμβολή της στη διαχείριση γνώσης 75 2.1.4 Ερωτήσεις αναστοχασμού 78 Βιβλιογραφία 78 2.2 Προσανατολισμός στους στόχους και διαχείριση γνώσης. 81 Σκοπός της θεματικής ενότητας 81 Προσδοκώμενα μαθησιακά αποτελέσματα 81 Έννοιες- κλειδιά 81 2.2.1 Σύντομη παρουσίαση των βασικών θεωριών ερμηνείας του προσανατολισμού στους στόχους 82 2.2.2. Ανάλυση της σημασίας της ενίσχυσης προσανατολισμού στους στόχους στη διαχείριση γνώσης 84 2.2.3 Περιγραφή της συμβολής των διαφορετικών μέσων ενίσχυσης προσανατολισμού στους στόχους στη διαχείριση γνώσης 86 2.2.4 Σκιαγράφηση του ρόλου και των παραγόντων συγκρότησης του προσανατολισμού στους στόχους στη διαχείριση γνώσης 88 2.2.5 Ερωτήσεις ανατοχασμού 90 Βιβλιογραφία 90 2.3 Διαμοιρασμός γνώσης και κοινωνικά διλήμματα. 93 Σκοπός της θεματικής ενότητας 93 Προσδοκώμενα μαθησιακά αποτελέσματα 93 Έννοιες- κλειδιά 93 2.3.1 Σύντομη παρουσίαση των βασικών εννοιών των κοινωνικών διλημμάτων 94 2.3.2 Ανάλυση της σημασίας των κοινωνικών διλημμάτων στην ατομική συμπεριφορά στη διαχείριση γνώσης 99 2.3.3 Περιγραφή της συμβολής των διαφορετικών κοινωνικών διλημμάτων στον διαμοιρασμό της γνώσης και της καινοτομίας 102 2.3.4 Σκιαγράφηση των τρόπων ανάπτυξης του διαμοιρασμού της γνώσης 106 2.3.5 Αντανάκλαση μέσα από σενάρια σε σχέση με τη συμβολή του διαμοιρασμού της γνώσης στη διαχείριση γνώσης 110 2.3.6 Ερωτήσεις αναστοχασμού 113 Βιβλιογραφία 114 2.4 Εφαρμογές διαχείρισης γνώσης και δημιουργικότητα. 115 2.1.1 Σκοπός της θεματικής ενότητας 115 Προσδοκώμενα μαθησιακά αποτελέσματα 115 Έννοιες- κλειδιά 115 2.4.1 Σύντομη παρουσίαση των βασικών εννοιών της δημιουργικότητας στη διαχείριση γνώσης 116 2.4.2 Ανάλυση της σημασίας ανάπτυξης δεξιοτήτων δημιουργικότητας στη διαχείριση γνώσης 118 2.4.3. Περιγραφή της ενδογενούς προσέγγισης στον διαμοιρασμό της γνώσης και της καινοτομίας 122 2.4.4 Σκιαγράφηση των τρόπων ανάπτυξης δημιουργικότητας στη διαχείριση γνώσης 125 2.4.5. Αντανάκλαση μέσα από σενάρια σε σχέση με την συμβολή της δημιουργικότητας στη διαχείριση γνώσης 128 2.4.6 Ερωτήσεις αναστοχασμού 132 Βιβλιογραφία 132 3.1 Η Γνώση ως εργαλείο διαρκούς προσωπικής ανάπτυξης σε ατομικό και υπηρεσιακό επίπεδο 134 3.1.1 Στόχοι Ενότητας 134 3.1.2 Περιεχόμενο Ενότητας 134 3.1.3 Εισαγωγή 134 3.1.4 Η σπουδαιότητα της Διαχείρισης Γνώσης στη μόχλευση της προσωπικής ανάπτυξης 135 3.1.5 Η σπουδαιότητα της Διαχείρισης Γνώσης στη μόχλευση της συνεργατικής και ομαδικής ανάπτυξης 136 3.1.6 Βασικά στοιχεία της Διαχείρισης Γνώσης που επηρεάζουν το προσωπικό σχέδιο ανάπτυξης 138 3.1.7 Βασικά στοιχεία της Διαχείρισης Γνώσης που επηρεάζουν τον υπηρεσιακό «λειτουργικό» σχεδιασμό 139 3.1.8 Σύγκλιση του προσωπικού Σχεδίου Ανάπτυξης με τον υπηρεσιακό σχεδιασμό 141 3.1.9 Το Σχέδιο Ανάπτυξης του ν.4940/2022 142 3.1.10 Ανάλυση των εμποδίων στην εναρμόνιση και ενσωμάτωση των Σχεδίων Ανάπτυξης στις τυπικές αρμοδιότητες των υπαλλήλων ή στον κεντρικό επιχειρησιακό σχεδιασμό 147 3.1.11 Δραστηριότητες για τη βιωματική ανάλυση των εμποδίων 150 3.1.12 Συμπεράσματα και βασικά σημεία 152 3.1.13 Βιβλιογραφικές αναφορές ενότητας 153 3.2 Η Γνώση ως μοχλός επίτευξης ατομικών αποτελεσμάτων 155 3.2.1 Στόχοι Ενότητας 155 3.2.2 Περιεχόμενο Ενότητας 155 3.2.3 Εισαγωγή 155 3.2.4 Τρόποι ανάπτυξης δεξιοτήτων Διαχείρισης Γνώσης ως μοχλού επίτευξης ατομικών αποτελεσμάτων 156 3.2.5 Η δεξιότητα του Προσανατολισμού στο Αποτέλεσμα 157 3.2.6 Σημασία της συστημικής και συστηματικής Γνώσης ως μοχλού επίτευξης ατομικών αποτελεσμάτων 157 3.2.7 Επίλυση προβλημάτων σχετικών με την απαιτούμενη γνώση για επίτευξη της προσωπικής στοχοθεσίας 158 3.2.8 Σενάρια επίλυσης προβλημάτων διαχείρισης γνώσης 159 3.2.9 Δραστηριότητες για την παρουσίαση βιωματικών σεναρίων επίλυσης προβλημάτων διαχείρισης γνώσης σε ατομικό επίπεδο 161 3.2.10 Συμπεράσματα και βασικά σημεία 162 3.2.11 Βιβλιογραφικές αναφορές ενότητας 163 3.3 Η Γνώση ως μοχλός επίτευξης ομαδικών αποτελεσμάτων 165 3.3.1 Στόχοι Ενότητας 165 3.3.2 Περιεχόμενο Ενότητας 165 3.3.3 Εισαγωγή 165 3.3.4 Τρόποι ανάπτυξης δεξιοτήτων Διαχείρισης Γνώσης ως μοχλού επίτευξης προκαθορισμένων ομαδικών αποτελεσμάτων 166 3.3.5 Η δεξιότητα του Προσανατολισμού στο Ομαδικό-Συνεργατικό Αποτέλεσμα 168 3.3.6 Σημασία της συστημικής και συστηματικής Γνώσης ως μοχλού επίτευξης ομαδικών αποτελεσμάτων 168 3.3.7 Επίλυση προβλημάτων που σχετίζονται με την απαιτούμενη γνώση για επίτευξη της στοχοθεσίας Τμήματος ή Διεύθυνσης 170 3.3.8 Δραστηριότητες για την παρουσίαση βιωματικών σεναρίων επίλυσης προβλημάτων διαχείρισης γνώσης σε ομαδικό επίπεδο 171 3.3.9 Συμπεράσματα και βασικά σημεία 173 3.3.10 Βιβλιογραφικές αναφορές ενότητας 174 3.4 Η Διαχείριση Γνώσης του εαυτού μου (αυτογνωσία) ως γέφυρα μεταξύ του «θέλω» και του «μπορώ» σε ατομικά και ομαδικά επιτεύγματα 176 3.4.1 Στόχοι Ενότητας 176 3.4.2 Περιεχόμενο Ενότητας 176 3.4.3 Εισαγωγή 176 3.4.4 Η σημασία της «Διαχείρισης Γνώσης του Εαυτού μου» για την προσωπική και συνεργατική αποτελεσματικότητα 177 3.4.5 Δημιουργικότητα και Διαχείριση Γνώσης 178 3.4.6 Η σημασία της δημιουργικότητας στη Διαχείριση Γνώσης 180 3.4.7 Η ενδογενής προσέγγιση στον διαμοιρασμό της γνώσης και της καινοτομίας 181 3.4.8 Τρόποι ανάπτυξης δημιουργικότητας στη Διαχείριση Γνώσης 182 3.4.9 Σενάρια συμβολής της δημιουργικότητας στη Διαχείριση Γνώσης 183 3.4.10 Δραστηριότητες για δημιουργία νέων σεναρίων 184 3.4.11 Συμπεράσματα και βασικά σημεία 185 3.4.12 Βιβλιογραφικές αναφορές ενότητας 186 3.5 Η τακτική ανατροφοδότηση από το προσωπικό για το εργασιακό τους περιβάλλον και τους παράγοντες που το επηρεάζουν θετικά ή αρνητικά 188 3.5.1 Στόχοι Ενότητας 188 3.5.2 Περιεχόμενο Ενότητας: 188 3.5.3 Εισαγωγή 188 3.5.4 Τεχνικές εφαρμογής της οργανωσιακής διάγνωσης ως συστήματος γνώσης του οργανισμού 189 3.5.5 Βασικές εννοιες κι εργαλεία της οργανωσιακή διάγνωσης 191 3.5.6 Βήματα προσομοίωσης μιας οργανωσιακής διάγνωσης 194 3.5.7 Γνωσιακή βάση οργανωσιακής διάγνωσης στο EXCEL 196 3.5.8 Συμπεράσματα και βασικά σημεία 199 3.5.9 Βιβλιογραφικές αναφορές ενότητας 199 3.6 Διαχείριση της «Μεταφοράς Γνώσης» μεταξύ υπαλλήλων – Οδηγός μεταφοράς γνώσης για υπαλλήλους που αποχωρούν 201 3.6.1 Στόχοι Ενότητας 201 3.6.2 Περιεχόμενο Ενότητας 201 3.6.3 Εισαγωγή 201 3.6.4 Σκοπός του Οδηγού 201 3.6.5 Προϋποθέσεις και διαδικασίες μεταφοράς γνώσης 202 3.6.6 Α΄ φάση: Ενημέρωση αποχώρησης και σύνταξη σημειώματος μεταφοράς γνώσεων 203 3.6.7 Β΄ φάση: Συνάντηση αποχώρησης 204 3.6.8 Γ΄ φάση: Συνάντηση μεταφοράς γνώσεων θέσης εργασίας στον διάδοχο της θέσης και παράδοση σημειώματος μεταφοράς γνώσεων 204 3.6.9 Πρόσθετες ενέργειες Διευθύνσεων Διοικητικού / Προσωπικού / Ανθρώπινου δυναμικού 205 3.6.10 Παραδείγματα και ασκήσεις βιωματικής κατανόησης και εφαρμογής 205 3.5.11 Βιβλιογραφικές αναφορές ενότητας 207el
dc.format.extent207el
dc.language.isogrel
dc.publisherΕΚΔΔΑel
dc.subjectΕνιαίο πλαίσιο δεξιοτήτωνel
dc.subject.otherΑνάπτυξη του ανθρώπινου κεφαλαίουel
dc.subject.otherΔημόσια διοίκησηel
dc.titleΔιαχείριση γνώσης στο δημόσιο τομέα - 1ο Επίπεδοel
dc.typeLearning Objectel
dc.rights.holderΕΚΔΔΑel
dc.subject.keywordsΑξιολόγησηel
dc.subject.keywordsΘεσμικό πλαίσιο αξιολόγησηςel
dc.subject.keywordsΔεξιότητεςel
dc.subject.lifeventΔικαιοσύνη, Πολιτεία και Δημόσια Διοίκησηel
dc.contributor.reviewerΚατσαρός, Κλεάνθης-
dc.contributor.reviewerΔιονάτος, Χαράλαμπος-
Εμφανίζεται στις συλλογές:Εκπαιδευτικό Υλικό

Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο:
Αρχείο Περιγραφή ΜέγεθοςΜορφότυπος 
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΥΛΙΚΟ Διαχείριση Γνώσης στο Δημόσιο_final_new.pdf3.2 MBAdobe PDFΔείτε/ Ανοίξτε


Όλα τα τεκμήρια του δικτυακού τόπου προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα