Καλωσορίσατε
Το Ψηφιακό Αποθετήριο του ΕΚΔΔΑ είναι θεσμικά επιφορτισμένο με την συγκέντρωση, διαχείριση, και διάχυση της διοικητικής γνώσης, που παράγεται από τη λειτουργία της ελληνικής Δημόσιας Διοίκησης καθώς και από το ερευνητικό έργο που αναπτύσσεται από τους φορείς της Κεντρικής και Αποκεντρωμένης Διοίκησης καθώς και της Τοπικής Αυτοδιοίκησης.
- Το αποθετήριό μας φιλοδοξεί να είναι σημείο αναφοράς και τεκμηρίωσης για τη δράση των δημοσίων φορέων και για κάθε πτυχή της δημόσιας πολιτικής στη χώρα μας...
- Εμπλουτίζεται διαρκώς με μελέτες, έρευνες, στοιχεία, δεδομένα και εκθέσεις που παράγονται από φορείς του Δημοσίου ή για λογαριασμό τους από άλλους φορείς
- Εμπλουτίζεται διαρκώς με στοιχεία που προέρχονται από εργαστήρια καινοτομίας, με το εκπαιδευτικό υλικό του Ινστιτούτου Επιμόρφωσης, με τις εργασίες των σπουδαστών της ΕΣΔΔΑ.
- Συνδέεται με τη βιβλιοθήκη του ΕΚΔΔΑ
Ανοιχτό στους δημόσιους φορείς, στις επιχειρήσεις, στην ακαδημαϊκή και ερευνητική κοινότητα και σε κάθε μέλος της κοινωνίας που αναζητά τεκμηρίωση και πληροφόρηση για τη γνώση και την καινοτομία που παράγεται στα πλαίσια της ελληνικής δημόσιας διοίκησης.
Ανακαλύψτε τις δυνατότητες που προσφέρει το Ψηφιακό Αποθετήριο, επιλέγοντας το ρόλο του επισκέπτη, ή εγγραφείτε ως χρήστης ή καταθέτης.
Καλή περιήγηση!
https://digitalrepository.ekdd.gr/jspui/handle/123456789/1033
Πεδίο DC | Τιμή | Γλώσσα |
---|---|---|
dc.rights.license | Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή (CC BY-NC-SA) | el |
dc.contributor.advisor | ΕΚΔΔΑ | el |
dc.contributor.author | Δίελλας, Γεώργιος | - |
dc.contributor.author | Δόκα, Μαρία | - |
dc.contributor.author | Σαραντάκου, Κλεοπάτρα | - |
dc.contributor.editor | Κουγιού, Σαράντης | - |
dc.creator | ΕΚΔΔΑ.ΙΝΕΠ | el |
dc.date.accessioned | 2024-12-05T10:39:08Z | - |
dc.date.available | 2024-12-05T10:39:08Z | - |
dc.date.issued | 2024-12 | - |
dc.identifier.uri | https://digitalrepository.ekdd.gr/ | el |
dc.identifier.uri | https://digitalrepository.ekdd.gr/jspui/handle/123456789/1033 | - |
dc.description | Η δημόσια διοίκηση αποτελεί ένα σύνθετο φαινόμενο, οργάνωσης και λειτουργίας, άμεσα συνυφασμένο με το κράτος και την πολιτεία. Οι δύο όροι της «δημόσια» και «διοίκηση», δηλώνουν άμεσα το είδος της διαδικασίας και τους εμπλεκόμενους σε αυτή, ήτοι διοικώ- ρυθμίζω θέματα στη δημόσια σφαίρα, για τους πολίτες μιας χώρας, με υποκείμενο αυτής της δράσης το ίδιο το κράτος. H δημόσια διοίκηση πρέπει να πληροί τις αρχές: α) νομιμότητας, β) προστασίας του δημοσίου συμφέροντος, γ) προστασίας του διοικουμένου, δ) αναλογικότητας, ε) αμεροληψίας, στ) αξιοκρατίας, ζ) ισότητας, η) επιείκειας, θ) καλής πίστης και δικαιολογημένης εμπιστοσύνης, ι) φανερής δράσης της Διοίκησης και κ) συνέχειας και ενότητας των δημοσίων υπηρεσιών. Μέσω των αρχών αυτών αφενός διασφαλίζεται το δημόσιο συμφέρον και η τήρηση της έννομης τάξης, ως βασικές αρχές της δημόσιας διοίκησης και αφετέρου εξασφαλίζεται το περί δικαίου αίσθημα, μια εσωτερικού τύπου χρηστή διοίκηση με την οποία επιστρατεύεται μία άλλη διάσταση δικαίου, που έχει ως πηγή την ηθική της Διοίκησης | el |
dc.description.abstract | Βάσει των διατάξεων του συντάγματος (Άρθρο 103 παρ. 1), οι υπάλληλοι του δημοσίου τομέα, ως όργανα του κράτους, οφείλουν να είναι πιστοί στο σύνταγμα και να δείχνουν αφοσίωση στην πατρίδα και τον λαό. Οι δημόσιοι υπάλληλοι είναι φορείς της κρατικής εξουσίας, επιφορτισμένοι με την εκτέλεση ενός ιδιόμορφου και σημαντικού έργου και λειτουργούν εντός ενός ιδιαίτερου καθεστώτος, διαφορετικού από αυτό του ιδιωτικού τομέα. Συνιστούν όργανο του κράτους και είναι υπεύθυνοι για την παροχή των υπηρεσιών και την άσκηση των καθηκόντων τους σύμφωνα με τις αρμοδιότητες που τους έχουν ανατεθεί. Το δημοσιοϋπαλληλικό λειτούργημα επιτάσσει ο υπάλληλος να κινητοποιείται από την διάθεση προσφοράς στο κοινωνικό σύνολο και όχι από υλιστικά κίνητρα. Στα πλαίσια της διοικητικής αρμοδιότητας που ασκεί, συχνά καλείται να αναγνωρίζει και να διαχειρίζεται υποθέσεις όχι κατά δέσμια αρμοδιότητα αλλά κατά διακριτική ευχέρεια κατά την διαδικασία λήψης αποφάσεων, το οποίο θέτει την συνείδηση του σε δοκιμασία Οι δημόσιοι υπάλληλοι πρέπει να μπορούν να κατανοήσουν την έννοια του κράτους και να λειτουργήσουν βάση της ευθύνης της διοίκησης αναπτύσσοντας ένα αίσθημα υψηλού καθήκοντος. Η συμπεριφορά τους πρέπει να εναρμονίζεται με τις γενικές αρχές του διοικητικού δικαίου και τις ηθικές αξίες βάσει των οποίων λειτουργεί ο δημόσιος οργανισμός στον οποίο εργάζονται. Ταυτόχρονα οι υπάλληλοι του δημοσίου τομέα οφείλουν να λειτουργούν βάσει των αρχών της αμεροληψίας, της ειλικρίνειας και της ακεραιότητας, επιδεικνύοντας σε όλες τις περιπτώσεις υποδειγματική συμπεριφορά. | el |
dc.description.tableofcontents | Α. ΕΝΟΤΗΤΑ 1Η ΘΕΣΜΟΙ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΚΕΣ Α.1 Εισαγωγή ……………………………………………………………………………….. 5 Α2. Το λειτούργημα και η επαγγελματική συμπεριφορά του δημόσιου υπαλλήλου…………6 Α.3 Ο ρόλος των υπαλλήλων ως προς τη διαμόρφωση του θεσμού …………………………7 Α.4 Ηθική και δεοντολογία στη δημόσια διοίκηση ………………………………………….7 Α.5 Διοικητική δεοντολογία και δίκαιο ………………………………………………………8 Α.6 Κώδικες δεοντολογίας και ηθικής για δημοσίους υπαλλήλους στην Ελλάδα ………….10 Α.7 Κώδικας ηθικής και επαγγελματικής συμπεριφοράς υπαλλήλων του δημόσιου τομέα....11 Α.8 Θεμελιώδεις αξίες ηθικής και επαγγελματικής συμπεριφοράς …………………………12 Α.9 Αρχές ηθικής συμπεριφοράς (Αξίες & προσδοκίες) ……………………………………12 Α.10 Κανόνες επαγγελματικής συμπεριφοράς ………………………………………………17 Α.11 Εθνικό Σύστημα Ακεραιότητας ………………………………………………………..18 Α. 12 Σύστημα Εσωτερικού Ελέγχου & Μονάδα Εσωτερικού Ελέγχου ……………………19 Α. 13 Ο Θεσμός του Συμβούλου Ακεραιότητας …………………………………………….29 Α.14 Υπεύθυνοι Παραλαβής Παρακολούθησης Αναφορών Υ.Π.Π.Α. ……………………..31 Βιβλιογραφία ………………………………………………………………………………..37 Β. ΕΝΟΤΗΤΑ 2Η ΕΠΙΛΥΣΗ ΗΘΙΚΩΝ ΔΙΛΗΜΜΑΤΩΝ – ΒΙΑ ΚΑΙ ΠΑΡΕΝΟΧΛΗΣΗ ΣΤΟ ΧΩΡΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ – ΕΙΔΗ ΔΙΑΚΡΙΣΕΩΝ – ΜΗ ΙΣΟΤΙΜΗ ΜΕΤΑΧΕΙΡΙΣΗ Β.1 ΄Εννοια και μεθοδολογία εντοπισμού και επίλυσης ηθικών διλημμάτων……………….40 Β.2 Ακεραιότητα και διαφάνεια ως ηθικά μεταρρυθμιστικά εγχείρηματα ………………….42 Β.3 Ειδικά θέματα επίλυσης ηθικών διλημμάτων – Η περίπτωση του lobbying ……………52 B.4 Βία και παρενόχληση στο χώρο εργασίας- Είδη διακρίσεων- Μη ισότιμη μεταχείριση…54 Β.5 Πώς εκδηλώνεται η συμπεριφορά βίας και παρενόχλησης; ……………………………..55 Β.6 Πολιτικές για την πρόληψη και την καταπολέμηση της βίας και παρενόχλησης ………..57 Β.7 Διαδικασία και αρμόδια όργανα …………………………………………………………58 Β.8 Απαγόρευση αντιποίνων ………………………………………………………………….60 Βιβλιογραφία ………………………………………………………………………………….60 Γ. ΕΝΟΤΗΤΑ 3Η Γ.1 Απάτη και διαφθορά: Έννοια, κίνδυνοι, συνέπειες και τρόποι αντιμετώπισης……….65 Γ.2 Απάτη ………………………………………………………………………………....65 Γ.3 Διαφθορά ……………………………………………………………………………..70 Γ.4 Σχέση μεταξύ απάτης και διαφθοράς …………………………………………………73 Γ.5 Οι συνέπειες της απάτης και της διαφθοράς ………………………………………….75 Γ.6 Ενδείξεις απάτης και διαφθοράς στον δημόσιο τομέα ………………………………..79 Γ.7 Παραδείγματα καλών πρακτικών για την καταπολέμηση της διαφθοράς …………….83 Γ.8 Σύγχρονα εργαλεία για την καταπολέμηση της απάτης και της διαφθοράς ………….85 Γ.9 Τρόποι αντιμετώπισης της διαφθοράς – Ελλάδα ……………………………………..87 Γ.10 Η καταπολέμηση της διαφθοράς στην Ελληνική έννομη τάξη……………………..90 Γ.11 Οι συνέπειες της απάτης και της διαφθοράς για τους εμπλεκόμενους ………………96 Βιβλιογραφία ……………………………………………………………………………..107 | el |
dc.format.extent | 107 | el |
dc.language.iso | gr | el |
dc.publisher | ΕΚΔΔΑ | el |
dc.subject | Δημόσια διοίκηση και διακυβέρνηση | el |
dc.subject.other | Ανάπτυξη του ανθρώπινου κεφαλαίου | el |
dc.title | Ενιαίο πλαίσιο δεξιοτήτων: Επαγγελματισμός και ακεραιότητα του προσωπικού του δημόσιου τομέα – 1ο Επίπεδο | el |
dc.type | Learning Object | el |
dc.rights.holder | ΕΚΔΔΑ | el |
dc.subject.keywords | Αξιολόγηση | el |
dc.subject.keywords | Απάτη και διαφθορά | el |
dc.subject.keywords | Σύμβουλος ακεραιότητας | el |
dc.subject.keywords | Ακεραιότητα και διαφάνεια | el |
dc.subject.keywords | Βία και παρενόχληση | el |
dc.subject.lifevent | Δικαιοσύνη, Πολιτεία και Δημόσια Διοίκηση | el |
dc.contributor.reviewer | Διονάτος, Χαράλαμπος | - |
dc.contributor.reviewer | Κουμπαρούλη, Αντωνία | - |
Εμφανίζεται στις συλλογές: | Εκπαιδευτικό Υλικό |
Αρχείο | Περιγραφή | Μέγεθος | Μορφότυπος | |
---|---|---|---|---|
ΠΡΟΤΥΠΟ ΕΓΓΡΑΦΟ ΕΚΠΟΝΗΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΥΛΙΚΟΥ ΕΝΙΑΙΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ.pdf | 1.88 MB | Adobe PDF | Δείτε/ Ανοίξτε |
Όλα τα τεκμήρια του δικτυακού τόπου προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα