Παρακαλώ χρησιμοποιήστε αυτό το αναγνωριστικό για να παραπέμψετε ή να δημιουργήσετε σύνδεσμο προς αυτό το τεκμήριο: https://digitalrepository.ekdd.gr/jspui/handle/123456789/1030
Πλήρης εγγραφή μεταδεδομένων
Πεδίο DCΤιμήΓλώσσα
dc.rights.licenseΑναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή (CC BY-NC-SA)el
dc.contributor.advisorΕΚΔΔΑel
dc.contributor.authorΙωαννίδου, Στυλιανή-
dc.contributor.authorΚατσαρός, Κλεάνθης-
dc.contributor.authorΚομσέλη, Φωτεινή-
dc.contributor.authorΜπουρμπούλη, Αγγελική-
dc.contributor.authorΝικολοπούλου, Βάσια-
dc.contributor.editorΚουγιού, Σαράντης-
dc.creatorΕΚΔΔΑ.ΙΝΕΠel
dc.date.accessioned2024-11-27T08:03:36Z-
dc.date.available2024-11-27T08:03:36Z-
dc.date.issued2024-11-
dc.identifier.urihttps://digitalrepository.ekdd.gr/el
dc.identifier.urihttps://digitalrepository.ekdd.gr/jspui/handle/123456789/1030-
dc.descriptionΣκοπός του επιμορφωτικού προγράμματος είναι η βελτίωση της δεξιότητας της επίλυσης προβλημάτων και δημιουργικότητας των υπαλλήλων της Δημόσιας Διοίκησης προκειμένου:  να αναπτυχθεί η ικανότητα αναγνώρισης και επίλυσης των ζητημάτων, που προκύπτουν στην εργασία,  να αυξηθούν οι προσπάθειες προσέγγισης με πρωτότυπο και καινοτόμο τρόπο των εργασιών και δραστηριοτήτων, για τις οποίες δεν υπάρχει έτοιμη ή προκαθορισμένη λύση,  να αναπτυχθούν νέες τεχνικές δημιουργικής παραγωγής ιδεών, που να είναι λιγότερο εξαρτημένες από τα στενά κριτήρια της εκμάθησης και απόδοσης, της αναπαραγωγής και της επανάληψης-τεχνικές, που θα επιχειρούν να συνδέσουν την πραγματικότητα με τη φαντασία,  να συνδεθεί η δημιουργική σκέψη με την καινοτομία δίνοντας προεκτάσεις εφαρμογής στην αξιολόγηση, την εκπαίδευση, την οικονομία και κατά προέκταση στο σύνολο της διοίκησης,  να εξελιχθεί η ικανότητα ανάπτυξης και εφαρμογής πρωτότυπων και νέων ιδεών, καθώς και καινοτόμων λύσεων, οι οποίες μπορεί να βελτιώσουν την υπάρχουσα κατάσταση ή να επιλύσουν το πρόβλημα,  να αντιλαμβάνονται την έννοια της καινοτομίας και να προτείνουν μεθόδους εισαγωγής καινοτομιών στον δημόσιο τομέα.el
dc.description.abstractΣε ένα περιβάλλον συνεχώς μεταβαλλόμενο, αβέβαιο, πολύπλοκο και αμφίσημο (Bennett & Lemoine 2014), το ανθρώπινο δυναμικό της Ελληνικής Δημόσιας Διοίκησης (ΔΔ) αποτελεί επένδυση. Οι αλλαγές που συντελούνται στην 4η Βιομηχανική Επανάσταση, η γενιά Z (Woodworth, WEF 2023) και η ταχεία και ξαφνική ανάπτυξη της τεχνολογίας αποτελεί πρόκληση και πρόσκληση τόσο για τον ιδιωτικό τομέα όσο και για τη ΔΔ. Η βάση της ΔΔ είναι ο ανθρώπινος παράγοντας και ο νόμος 4940/2022 επιφέρει σημαντικές αλλαγές στα συστήματα αξιολόγησης και στοχοθεσίας των δημοσίων υπηρεσιών εισάγοντας για πρώτη φορά ένα Ενιαίο Πλαίσιο Δεξιοτήτων (ΕΠΔ) στη ΔΔ που βασίζεται στα πρότυπα καλών πρακτικών άλλων ευρωπαϊκών χωρών. Με βάση τις αλλαγές αυτές αναζητούνται από το ανθρώπινο δυναμικό εκείνες οι δεξιότητες (hard, soft and digital skills) που θα ενδυναμώσουν ανθρώπινο δυναμικό, ώστε να μπορεί να ανταποκρίνεται στις εξελίξεις και ταυτόχρονα να είναι ανθεκτικό. Οι νέες τεχνολογίες δίνουν στους πολίτες περισσότερες ευκαιρίες για έκφραση, συντονισμό δράσεων, συνεργασία και παράκαμψη της γραφειοκρατίας (Schwab 2016), κάτι που πρέπει να λάβει σοβαρά υπόψη η ΔΔ.el
dc.description.tableofcontentsΔήλωση Πνευματικών Δικαιωμάτων Εκπαιδευτικού Υλικού 9 Πίνακας Πινάκων 11 Πίνακας Σχημάτων & Γραφημάτων 12 Πίνακας Εικόνων 12 Εισαγωγή. Περιεχόμενο και στόχοι του επιμορφωτικού προγράμματος 13 Σκοπός 13 Προσδοκώμενα μαθησιακά αποτελέσματα 13 1. Ενιαίο Πλαίσιο Δεξιοτήτων του Ν. 4940/2022 15 Σκοπός της θεματικής ενότητας 15 Προσδοκώμενα μαθησιακά αποτελέσματα 15 1.1 Σχετικά με το Ενιαίο Πλαίσιο Δεξιοτήτων του Ν. 4940/2022 16 Εισαγωγή 16 1.1.α Κύρια σημεία του θεσμικού πλαισίου για την αξιολόγηση των δημοσίων υπαλλήλων 16 1.2 Προσδιορισμός των εννέα (9) δεξιοτήτων 21 1.3 Χρονοδιάγραμμα υλοποίησης αξιολόγησης 26 Βιβλιογραφικές αναφορές 1ης θεματικής ενότητας 32 2. Έννοια της δεξιότητας και Δεξιότητες του ανθρώπινου δυναμικού στην ψηφιακή εποχή 34 Σκοπός της θεματικής ενότητας 34 Προσδοκώμενα μαθησιακά αποτελέσματα 34 2.1 Δεξιότητες για την αντιμετώπιση των προκλήσεων της ψηφιακής εποχής και διοίκηση βάσει ικανοτήτων 35 2.2. Έννοια της δεξιότητας 39 Βιβλιογραφικές αναφορές 2ης θεματικής ενότητας 43 3. Εισαγωγή στην επίλυση προβλημάτων. Προσδιορισμός και ανάλυση προβλήματος 45 Σκοπός της θεματικής ενότητας 45 Προσδοκώμενα μαθησιακά αποτελέσματα 45 3.1 Ορισμός της έννοιας του προβλήματος 46 3.2 Κατηγοριοποίηση προβλημάτων στη διοίκηση 47 3.3 Η δεξιότητα της επίλυσης προβλημάτων και η δημιουργικότητα 49 3.4 Επίλυση προβλήματος 51 Βιβλιογραφικές αναφορές 3ης ενότητας 53 4. Δημιουργία σεναρίων λύσης. Αξιολόγηση και επιλογή πιθανών λύσεων 54 Σκοπός της θεματικής ενότητας 54 Προσδοκώμενα μαθησιακά αποτελέσματα 54 4.1 Επίλυση προβλημάτων και λήψη αποφάσεων 55 4.2 Τεχνικές για την εξεύρεση λύσης 57 Βιβλιογραφικές αναφορές 4ης θεματικής ενότητας 63 5. Τα κυριότερα πορίσματα που προσεγγίζουν την ανθρώπινη δημιουργικότητα – Διερεύνηση διαστάσεων, επιμέρους χαρακτηριστικών κι εφαρμογές στο χώρο εργασίας 64 Σκοπός της θεματικής ενότητας 64 Προσδοκώμενα μαθησιακά αποτελέσματα 64 Εισαγωγή 65 5.1. Η έννοια της δημιουργικότητας 66 5.1.1 Συγκλίνουσα και αποκλίνουσα σκέψη 69 5.1.2 Η μνήμη ως απαραίτητο εργαλείο ανάπτυξης της δημιουργικότητας 72 5.2 Προσωπικότητα 73 5.2.1 Το μοντέλο των πέντε μεγάλων χαρακτηριστικών της προσωπικότητας (Big Five/Θεωρία πέντε παραγόντων) 74 5.2.2 Το προφίλ των δημιουργικών ατόμων: Χαρακτηριστικά γνωρίσματα, Στοιχεία Συμπεριφοράς και Ικανότητες 76 5.2.3 Ικανότητες που παρουσιάζονται ανεπτυγμένες στα δημιουργικά άτομα 78 5.2.4 Εμπόδια στη δημιουργική σκέψη 79 5.3 Στάδια της δημιουργικότητας – δημιουργικός κύκλος 81 5.4 Τύποι προσωπικοτήτων & Τυπολογία δημιουργικών ατόμων 82 Σύνοψη βασικών σημείων: 84 Βιβλιογραφικές αναφορές 5ης θεματικής ενότητας 89 6. Ειδικές τεχνικές δημιουργικής παραγωγής ιδεών 91 Σκοπός της θεματικής ενότητας 91 Προσδοκώμενα μαθησιακά αποτελέσματα 91 Εισαγωγή 92 6.1 Ο καταιγισμός ιδεών (Brainstorming) 92 6.2 Ο χάρτης σκέψης (Mind Mapping) 95 6.3 Η μέθοδος SCAMPER 97 6.4 Έξι Καπέλα Σκέψης (Six Thinking Hats) 99 6.5 Παιχνίδι ρόλων (Role playing) 103 6.6 Τεχνική Random Word Association 106 6.7 Η μέθοδος των 5 Γιατί (5 Whys) 109 6.8 Κάθετη σκέψη και πλάγια σκέψη 109 6.9 Βιονική μέθοδος 111 6.10 Προσωπική, συμβολική και φανταστική αναλογία 114 6.11 Πρακτική εφαρμογή 117 Βιβλιογραφικές αναφορές 6ης θεματικής ενότητας 121 7. Καινοτομία, μέθοδοι εφαρμογής και δημιουργία ετοιμότητας για εισαγωγή καινοτομίας 123 Σκοπός της θεματικής ενότητας 123 Προσδοκώμενα μαθησιακά αποτελέσματα 123 7.1 Ορισμός Καινοτομίας 124 7.2 Κατηγορίες Καινοτομίας 126 7.3 Μέθοδοι Καινοτομίας 128 7.3.1 Σχεδιαστική Σκέψη (Design Thinking) 128 7.3.2 Λιτή Επιχειρηματική Εκκίνηση (Lean Startup) 130 7.3.3 Στρατηγική των Γαλάζιων Ωκεανών (Blue Ocean Strategy) 131 7.3.4 Διαδικασία Ανάπτυξης και Εφαρμογής Καινοτόμου Ιδέας 132 7.4 Στόχοι της Καινοτομίας 133 7.5 Στάδια της Καινοτομίας 135 7.5.1 Καθορισμός στρατηγικών περιοχών ενδιαφέροντος 136 7.5.2 Παραγωγή νέων ιδεών 136 7.5.3 Σύλληψη 136 7.5.4 Ανάπτυξη 137 7.5.5 Κατασκευή/Υλοποίηση 137 7.5.6 Εισαγωγή στην Αγορά 138 7.5.7 Ανατροφοδότηση και Τελειοποίηση 138 7.6 Παράγοντες που Οδηγούν τις Επιχειρήσεις στην Καινοτομία 139 7.6.1 Πολιτικοί Παράγοντες 141 7.6.2 Οικονομικοί Παράγοντες 142 7.6.3 Κοινωνικοπολιτικοί Παράγοντες 142 7.6.4 Τεχνολογικοί Παράγοντες 143 7.7 Κουλτούρα Καινοτομίας 143 7.7.1 Ανοικτή Ηγεσία 144 7.7.2 Ενθάρρυνση της Δημιουργικότητας και της Καινοτομίας 144 7.7.3 Υποστήριξη της Ανάληψης Κινδύνων 146 7.7.4 Νοοτροπία Ανάπτυξης (Growth Mindset) 147 7.7.5 Συνεργατικό Περιβάλλον 150 7.8 Δημιουργία Ετοιμότητας για Εισαγωγή Καινοτομίας 152 7.8.1 Επικοινωνία της Αναγκαιότητας για Καινοτομία 152 7.8.2 Εκπαίδευση του Ανθρώπινου Δυναμικού στην Καινοτομία 153 7.8.3 Διαχείριση της Αντίστασης στην Καινοτομία 155 7.9 Καινοτομία και Ελληνικές Επιχειρήσεις 157 Βιβλιογραφικές Αναφορές 7ηςΘεματικής Ενότητας 158 Ερωτήσεις Αναστοχασμού 7ης θεματικής ενότητας 161 8. Δημιουργικότητα και καινοτομία στο δημόσιο τομέα 163 Σκοπός της θεματικής ενότητας 163 Προσδοκώμενα μαθησιακά αποτελέσματα 163 8.1 Δημιουργικότητα και Καινοτομία 164 8.1.1 Η Δημιουργικότητα ως Αφετηρία της Καινοτομίας 164 8.1.2 Η Καινοτομία ως Όχημα Εξεύρεσης Πρακτικών Λύσεων 164 8.1.3 Επιλογή Κατάλληλων Καινοτόμων Ιδεών 165 8.1.4 Συνεχιζόμενη Ανάγκη για Καινοτομία 166 8.2 Η Σημασία της Καινοτομίας και της Δημιουργικότητας για τους Οργανισμούς 166 8.2.1 Επίτευξη Ανταγωνιστικού Πλεονεκτήματος 166 8.2.2 Επίλυση Σύνθετων Προβλημάτων 167 8.2.3 Προσαρμοστικότητα σε Ταχέως Μεταβαλλόμενες Συνθήκες 167 8.2.4 Προώθηση Πολιτισμού Καινοτομίας 167 8.2.5 Δημιουργία Νέων Ευκαιριών Ανάπτυξης 168 8.3 Κατάλογος Χαρακτηριστικών 168 8.4 Η Καινοτομία στο Δημόσιο Τομέα 170 8.4.1 Ιστορική Εξέλιξη της Καινοτομίας στον Δημόσιο Τομέα 170 8.4.2 Μορφές της Καινοτομίας στον Δημόσιο Τομέα 170 8.4.3 Παράγοντες και Εμπόδια για την Καινοτομία στη Δημόσια Διοίκηση 172 8.4.4 Ενσωμάτωση της Καινοτομίας στους Δημόσιους Οργανισμούς 172 8.4.5 Η Διακήρυξη του ΟΟΣΑ για την Καινοτομία στο Δημόσιο Τομέα 173 8.5 Καλές Πρακτικές Υιοθέτησης Καινοτομίας στη Δημόσια Διοίκηση 174 8.5.1 Φινλανδία & Ηνωμένο Βασίλειο: Ενίσχυση Συνεργασίας Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα 174 8.5.2 Δανία: Καινοτομίες στη Διαχείριση Παραπόνων Πολιτών 174 8.5.3 Γαλλία: Επιτάχυνση των Πρωτοβουλιών των Πολιτών 175 8.5.4 Ολλανδία: Κοινότητα Καινοτομίας του Δημόσιου Τομέα 175 8.5.5 Φινλανδία: Ανοιχτή Διακυβέρνηση και Ψηφιακή Καινοτομία 176 8.5.6 Ηνωμένο Βασίλειο: Κυβερνητικά Εργαστήρια Καινοτομίας (GovTech) 176 8.5.7 Νότια Κορέα: Έξυπνη Διακυβέρνηση και Ψηφιακές Υποδομές 177 Συμπεράσματα 177 Βιβλιογραφικές Αναφορές 8ηςΘεματικής Ενότητας 181el
dc.format.extent181el
dc.language.isogrel
dc.publisherΕΚΔΔΑel
dc.subjectΔημόσια διοίκηση και διακυβέρνησηel
dc.subject.otherΑνάπτυξη του ανθρώπινου δυναμικούel
dc.subject.otherΔιαχείριση ανθρωπίνων πόρωνel
dc.subject.otherΔημόσια διοίκησηel
dc.titleΕνιαίο Πλαίσιο Δεξιοτήτων: Επίλυση προβλημάτων και δημιουργικότητα στον δημόσιο τομέα – 1ο Επίπεδοel
dc.typeLearning Objectel
dc.rights.holderΕΚΔΔΑel
dc.subject.keywordsΕνιαίο Πλαίσιο Δεξιοτήτωνel
dc.subject.keywordsΝ. 4940/2022el
dc.subject.keywordsΑξιολόγηση δημόσιου τομέαel
dc.subject.lifeventΔικαιοσύνη, Πολιτεία και Δημόσια Διοίκησηel
dc.contributor.reviewerΔιονάτος, Χαράλαμπος-
dc.contributor.reviewerΒουλτσίδης, Παντελής-
Εμφανίζεται στις συλλογές:Εκπαιδευτικό Υλικό

Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο:
Αρχείο Περιγραφή ΜέγεθοςΜορφότυπος 
Εκπαιδευτικό υλικό ΕΠΔ_ΕΠΙΛΥΣΗ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΩΝ ΚΑΙ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑ ΣΤΟΝ ΔΤ 1ο ΕΠΙΠΕΔΟ.pdf4.27 MBAdobe PDFΔείτε/ Ανοίξτε


Όλα τα τεκμήρια του δικτυακού τόπου προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα